تابناک: در حالي كه از استیضاح شهردار سابق اصفهان 22 روز گذشت، اعضاي شورای شهر اصفهان با 19 راي موافق شهردار جديد را انتخاب كردند تا به گفته رییس شورای شهر اصفهان، هر چه سريع‌تر شهر را از شرايط التهابي كه در سال‌های اخیر در آن فرو رفته بود،‌خارج كنند.
کد خبر: ۵۰۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 22 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، رضا امینی امروز (یکشنبه) در حاشیه انتخاب شهردار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از اتمام کار شهردار سابق فرآیند فعالیت 22 روزه گذشته اعضای شورا، در هفته اول بر تدوین مسیر انتخاب شهردار گذشت.


وی با بیان اینکه گزینه‌ها توسط اعضای شورای شهر از 18 خردادماه سال جاری معرفی شدند، افزود: 45 نفر به عنوان نامزد نهایی انتخاب شدند که 8 نفر از این افراد با ارسال سوابق خود برای تصدی سمت شهرداری اصفهان اعلام آمادگی کرده بودند و بقیه گزینه‌ها نیز پیشنهاد شورای شهر بودند .

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در یک پالایش اولیه و بر اساس اقتضائات شهر اصفهان و مقبولیت نامزدها و سایر موارد لازم برای احراز صلاحیت گزینه‌ها، تعداد نامزدها به 12 گزینه کاهش پیدا کرد و با مشورت اعضای شورای شهر و بررسی سوابق کاری 12 گزینه باقیمانده نهایتا هشت نفر از ميان آنها انتخاب شدند.

امینی با بیان اینکه در ادامه این مسیر از هشت گزینه باقی مانده برای مصاحبه غیر حضوری و اعلام برنامه‌های مکتوب دعوت شد، تصريح كرد: با رای اعضای شورای شهر تعداد گزينه‌ها به چهار نفر تقلیل پیدا کرد و از آنها براي مصاحبه حضوری و اعلام برنامه‌های کتبی دعوت شد كه یک نفر از آنها انصراف داد و شورا در هفته گذشته با سه گزینه مواجه بود و امروز نيز گزینه سوم اعلام انصراف کرد.

وي با بيان اينكه دو گزینه باقيمانده در جلسه تلفیق به رای اعضاي شورا گذاشته شد، گفت: آقای مهدی جمالی‌نژاد حائز اکثریت آرا شد و امروز در جلسه علني شورا به صورت فوق العاده با 19 رای موافق از 21 رای ماخوذه و دو رای ممتنع به عنوان شهردار منتخب شورای اسلامی شهر در دوره چهارم برگزیده شد که پس از صدور حکم و طی مراحل قانونی توسط وزارت کشور فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.

رييس شوراي شهر اصفهان با بيان اينكه دوره‌های گذشته شهرداری به جهت طولانی شدن دوران خدمت شهردار سابق حرف و حدیث هایی ایجاد شده بود که محاسن و معایبی را به دنبال داشت، اضافه كرد: شهردار جدید از جوانان با انگیزه شهر، کار بلد و با سابقه کار در حوزه مدیریت شهری و وزارت کشور است كه کار خود را از شهرداری‌های کوچک آغاز کرده و در سمت‌هایی مانند مدیر دفتر شهردار سابق، مدیریت امور شهری استانداری، معاونت هماهنگی شهردار اصفهان در دو دوره و معاونت امور عمرانی استانداری سابقه فعاليت دارد.

اميني با بيان اينكه جمالي ن‍ژاد داراي تحصیلات مرتبط و تالیفات خوبی در حوزه شهری و برنامه‌ریزی شهری است، اظهار كرد: ميزان موفقيت هر گزینه‌ای که به عنوان شهردار انتخاب شود بدون حمایت شورای شهر و مردم، کاهش پیدا می‌کند.

وي اظهار امیدواری کرد با همتی که اعضا در رای خود نشان دادند و با 19 رای قاطع شهردار را انتخاب کردند بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتر در آینده باشیم و اصفهان را از این التهاب و شرایط ویژه‌ای که متاسفانه در سال‌های اخیر با آن مواجه شده بود دور کنیم و شاهد موفقيت اصفهان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... اصفهان باشيم.

رييس شوراي شهر اصفهان خاطر نشان كرد: امیدواریم این هدیه شورای شهر به مردم اصفهان نیز ثمر بدهد و در دو سال باقی مانده از عمر شورای چهارم شاهد موفقیت چشمگیر مديريت شهری باشیم .

اميني ادامه داد: حق مسلم و قانونی شهردار است که گزینه‌های داوطلبی خود را برای مدیریت‌ها انتخاب کند، البته ممکن است در اين زمينه مشورتی را به جهت همدلی از شورا بگيرند، اما اینکه شورا قاعده‌ای قایل شده باشد که شهردار مجبور به انتخاب اعضا شود چنین شرایطی را نداشتیم.

وي با بيان اينكه تغییر در مديريت‌هاي شهرداري طبیعی است، اظهار كرد: هر گزینه‌ای که به این منصب می‌رسید تغيير در مديريت‌ بخش‌هاي شهرداري طبیعی بود و حتي ممکن است 100 درصد مدیران موجود را دارای صلاحیت نداند و قایل به تغییر باشد، اما شورا دخالتی در این زمینه ندارد و اگر در اين زمينه مشورتي از شورا گرفته شود شورا نظر خود را به صورت مشورتی اعلام می‌کند، همان طور که در خصوص شهردار سابق نیز به همین شکل بود و هیچ گونه اعمال نظر و سلیقه شخصی در انتخاب مدیران نداشتیم و تلاش می کنیم دست شهردار جدید را باز بگذاریم .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار