جمالی نژاد؛ احمدی نژاد بدون مشایی!
کد خبر: ۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۷ 23 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، پس از رفتن سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار 12 ساله اصفهان از شهرداری اصفهان، برای عده بسیاری از اعضا و مسئولان شهر بنا به وظیفه انتخاب شهردار آینده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.

اما با این وجود هنوز در خاطر خیلی از شهروندان یک سوال مهم مطرح بود، آن هم دلیل رفتن سقائیان نژاد از شهرداری اصفهان. مسئله ای که در همان روزهای ابتدایی کلید خوردن برکناری سقائیان نژاد بیان شد، عدم وجود سلامت مالی در شهرداری بود.

نکته ای که در خاطر خیلی ها با خبر بازداشت چند تن از شهرداران مناطق مختلف اصفهان و هم چنین چند تن از نزدیکان سقائیان نژاد قوت گرفت. اما پس از برکناری شهردار 12 ساله، سرسخت ترین مخالف وی در شورا یعنی عدنان زادهوش، که از سردمداران استیضاح و هم چنین از نخستین کسانی بود که مسئله عدم شفافیت مالی در شهرداری را مطرح کرده بود در گفت و گویی با رسانه ها به سلامت مالی سقائیان نژاد اذعان داشت.

البته این نکات تنها در حاشیه برکناری و استیضاح مطرح بود، نکته اصلی که رضا امینی، رئیس شورای شهر اصفهان بر آن تأکید داشت، بی توجهی سقائیان نژاد به سوالات و تذکرات قبلی شورا درباره 1- نحوه ساخت و تکمیل مترو 2-تشکیل اداره کل حوزه دفتر شهردار بود.

البته سقائیان نژاد در پاسخ به سوالات و تذکرات مطرح شده تأکید داشت: ما باید از اختلافات بپرهیزیم چرا که این کار مخالف بیانات رهبری درباره شعار سال است.

با وجود این دو موضوع مطرح شده برای استیضاح سقائیان نژاد، دلیل دوم یعنی عنوان مدیرکلی برای رئیس دفتر شهردار از اهمیت بیشتری برای شورا برخوردار بود؛ مسئله ای که سقائیان نژاد در جواب به آن تأکید داشت: " رطب خورده خود کی کند منع رطب ". وی در این باره گفت: در چارت اداری شورای شهر و هر سازمان دیگری، مدیر روابط عمومی ذکر شده آیا این کار اشتباهی بوده و خلاف قانون است؟

وی همانند تمام کسانی که این موضوع را به عنوان دلیل برکناری شهردار شنیده بودند خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات متعدد شهر اصفهان سوال درباره یک عنوان و استیضاح شهردار به خاطر این موضوع زیاد جالب نیست!

سقائیان نژاد که حتی زیر بار درست جواب دادن به سوالات هم نمی رفت و بیان آن ها را قبول نداشت یا بهانه می دانست، به خاطر آنچه اعضای شورای شهر عذر بدتر از گناه می دانستند، ساختمان سفید دروازه دولت اصفهان را پس از 12 سال ترک کرد و پس از چند روز با عده ای از نزدیکانش به شهرداری قم رفت تا از این به بعد خود را خادم مردم قم عنوان کند!

با وجود تمام این مسائل، هنوز در ذهن عده ای دلیل استیضاح سقائیان نژاد نکته ای غیر قابل هضم است.

حال، پس از گذشت چند هفته و انتخاب دکتر مهدی جمالی نژاد به عنوان شهردار اصفهان، این مسئله بار دیگر قوت پیدا کرد. معترضان به عملکرد شورا در استیضاح شهردار معتقداند چرا جمالی نژاد که خود از بدنه شهرداری بوده و از معتمدان و نزدیکان سقائیان نژاد است و حتی سقائیان نژاد در انتخاب وی در سمت ها و پست های قبلی بی تأثیر نبوده و به نوعی همه او را از نزدیکان سقائیان نژاد می دانند به عنوان شهردار اصفهان انتخاب شده است؟

آن ها در تحلیل این موضوع معتقداند شورای شهر با توجه به عملکرد مثبت سقائیان نژاد در 12 سال حضور در شهرداری به دنبال فردی نزدیک و آشنا با شیوه عملکرد او بودند با این تفاوت که فرد مورد نظر مدیرکل حوزه شهرداری همراه خود نداشته باشد، و به طور کلی شورای شهر به دنبال سقائیان نژادی بدون رنجبر بوده است.

آن ها در استناد به این موضوع تأکید دارند، استیضاح کنندگان بارها به نزدیکان سقائیان نژاد گفته اند در صورت رفتن رنجبر از شهرداری اصفهان، وی می تواند به حیات خود به عنوان شهردار ادامه دهد.

با وجود این مسائل سوال مهم این است که با وجود مشکلات متعدد شهر اصفهان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی، عنوان رئیس دفتر یا مدیرکل حوزه شهردار آنقدر مهم بوده که شهردار یا شورای شهر حاضر به برطرف کردن اختلافات با یکدیگر نشده اند و از همین رو چندین هفته فضای شهر را به التهاب کشانده اند.

و حال اگر این مسئله از تمام مشکلات و دغدغه های شهر مهمتر بوده، این میزان حساسیت خود نسبت به عملکرد شهرداری را همانند یک سال اخیر حفظ کنند و با حفظ وحدت همانند گذشته و با همان میزان، بر عملکرد شهرداری نظارت کنند!

با وجود تمام این مسائل باید توجه داشت که آیا قرار است جمالی نژاد رل سقائیان بدون رنجبر و یا احمدی نژاد بدون مشایی را برای شورای شهر بازی کند و شورا نیز مثل شورای دوره های قبل به اسم حفظ وحدت بعد نظارتی خود را بر شهرداری صفر کند و یا قرار است این بار معنای دیگری از یار بیست و دوم و وحدت میان شورای شهر و شهرداری مطرح شود؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
رنجبر در شهرداری اصفهان به دزدگیر معروف بود و دشمنان بسیاری داشت چراکه جلوی دزدی ها رو میگرفت و از هیچکس نمیترسید. اگر به منتقدان او نگاه کنید و سابقه ی آنها را بررسی کنید دقیقا متوجه میشوید که منتقدان او چه انسانهای جالبی هستند. رنجبر همیشه از 6 صبح تا 10 شب در شهرداری بود و این امر دزدان را کلافه کرده بود.
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
بله من هم اين موضوع رو شنيدم متاسفانه رسم شده هركس را كه ميخواهند تخريب كنند اول از اطرافيان او شروع ميكنند ، دكتر سقاييان واقعا انسان شريف و مومن و خدمتگزار بود و اصفهان را تبديل به شهرى نمونه كرد ، اما چه ميشه كرد كه تا بوده همين بوده ، اين شورا بايد پاسخگوى مردم باشه با اين ظلمى كه كرد
اشكان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
شهردار فقط دكتر سقائيان ، مومن ، نترس ، انقلابى و البته باج نده
اشكان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
شهردار فقط دكتر سقائيان ، مومن ، نترس ، انقلابى و البته باج نده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار