مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان:
تابناک: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با تاکید بر اینکه در صورت مدیریت مردم و صنایع، احتمال خاموشی های استان در تابستان امسال بسیار ضعیف است، گفت: با توجه به اینکه بیشترین میزان مصرف برق در استان اصفهان اواسط مرداد ماه خواهد بود پیش بینی می شود پیک مصرف به حدود 4 هزار و 400 مگاوات خواهد رسید.
کد خبر: ۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 22 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، رسول موسی رضایی ، با اشاره به اینکه پیک بار شبکه در استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری به انضمام صنایع حدود 4 هزار و 200 مگاوات است، اظهار داشت: پیک بار شبکه در استان اصفهان 3 هزار و 850 مگاوات است.

وی با تاکید براینکه هر ساله حدود 6 درصد رشد مصرف انرژی در استان داریم، بیان داشت: مجموع پیک مصرف برق استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری یه همراه صنایع در سال93 معادل 4 هزار و 42 مگاوات بود در حالیکه در سال 92 معادل 4 هزار و 263 مگاوات بود به گونه ای که در سال 92 نزدیک به 220 مگاوات پیک مصرف بیشتر بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان دلیل کاهش مصرف برق در ساعات پیک را طی سال 93 همکاری مردم در کاهش مصرف این انرژی اعلام کرد و گفت: مردم از لوازم پرمصرف در اوج ساعات مصرف وبرق کمتر استفاده نکردند همچنین با همکاری صنایع مختلف از جمله ذوب آهن، فولاد مبارکه سیمان، کارخانجات برزگ و ... پیک مصرف را کنترل کنیم این درحالیست که طی سال 93 در مجموع با 6 درصد رشد مصرف انرژی مواجه بودیم.

وی در خصوص میزان تولید برق نیروگاه ها در استان اصفهان، گفت: اگر مشکل آب در استان نداشته باشیم تقریبا 11 درصد برق کشور را تولید و حدود 10 درصد آن را مصرف می کنیم.

موسی رضایی بیان داشت: میزان تولید نیرگاه شهید منتظری 1600 مگاوات و نیروگاه اسلام آباد 830 مگاوات است.

وی در پاسخ به این سوال که کمبود آب چقدر بر تولید برق نیروگاه های استان اثرگذار است، گفت: نیروگاه های استان عمدتا حرارتی هستند و تنها نیروگاه اصفهان در منطقه درچه از کمبود آب زیاد متاثر می شود چرا که ساختار برج های خنک کننده آن، برج تَر بوده و بر تولید موثر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان یادآور شد: به دلیل کمبود آب نیروگاه اصفهان در برخی از اوقات با ظرفیت کمتر از 50 درصد خود تولید داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان تولید و تقاضا برق در استان اصفهان برابری می کند، بیان داشت: استان اصفهان خاموشی ناشی از کمبود تولید برق ندارد و اگر تا امروز خاموشی صورت گرفته ناشی از تعمیرات و حوادث مختلف در توزیع بوده اما در شبکه فوق انتقال و تولید مشکل قابل توجهی وجود نداشتیم.

موسی رضایی تاکید کرد: تولید برق استان برای تامین انرژی بخش در صورت مدیریت و همکاری مردم و صنایع، احتمال خاموشی در استان اصفهان در تابستان امسال بسیار ضعیف است
های مختلف کفایت می کند.

وی در خصوص مدیریت میزان مصرف برق صنایع، بیان داشت: هر ساله با دعوت از صنایع و تشکیل جلسه درخواست می کنیم که صنایع بزرگ در ساعات اوج مصرف از ساعت 12 ظهر تا 16 بعد از ظهر و همچنبن از ساعت 20 تا 22 و 30 دقیقه مصرف خود را کم کرده و خطوط خود را در این ساعات از مدار خارج کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان از صنایع خواست که به طور کلی تعمیرات اساسی خطوط تولید خود را از 15 خرداد تا 15 شهریور انجام دهند و در این راستا برای آنها موارد تشویقی و تخفیف در نظر گرفته می شود.

وی به افزایش دمای هوا اشاره کرد و بیان داشت: تجربه نشان داده که بیشترین میزان مصرف برق اواسط مرداد ماه خواهد بود و پیش بینی می شود پیک مصرف برق استان به حدود 4 هزار و 400 مگاوات خواهد رسید.

موسی رضایی تاکید کرد: در صورت مدیریت و همکاری مردم و صنایع، احتمال خاموشی در استان اصفهان در تابستان امسال بسیار ضعیف است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار