مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: هم اکنون مطلوبیت میکروبی و کلر باقیمانده در آب تولیدی روستاهای این استان بیش از 98درصد است.
کد خبر: ۵۱۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 24 October 2017
به گزارش تابناک : محمد دانشگر روز سه شنبه در دهمین همایش مدیران و کارشناسان کنترل کیفی و آزمایشگاههای شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور در مشهد افزود: 24 آزمایشگاه میکروبی، شیمیایی، فیزیکی، بیولوژیکی، ریزآلاینده های عالی و معدنی برای کنترل کیفی حوزه آب و فاضلاب روستایی در خراسان رضوی دایر است.
وی منابع آبی خراسان رضوی را شامل هزار و 294 چاه، چشمه و قنات عنوان و بیان کرد: طول خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در این استان 20 هزار کیلومتر است. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ادامه داد: این استان بالاترین جمعیت روستایی را در کشور را دارد و هم اکنون دو هزار و 461 روستا با جمعیت یک میلیون و 570 هزار نفر زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی است.
وی گفت: همایش مدیران و کارشناسان کنترل کیفی و آزمایشگاههای شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی با حضور 300 مدیر و کارشناس این حوزه از سراسر کشور در حال برگزاری است.
دانشگر افزود: در این همایش که به میزبانی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی برپاست طی 2 روز هفت مقاله، 26 پوستر و 9 کارگاه تخصصی پیرامون کنترل و کیفیت آب ارائه می شود.
معاون استاندار خراسان رضوی نیز طی در این همایش توجه به آب مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اکنون به ازای تولید یک کیلوگرم هندوانه 180 لیتر آب در این استان مصرف شود که منطقی نیست. 
محمدحسین واحدی افزود: بیشتر آب استحصالی در استان خراسان رضوی و کشور صرف مصارف کشاورزی می شود و این در حالی است که 82 درصد آب استحصالی از طریق آبهای زیرزمینی تامین می شود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار