نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید با سرمایه گذاری و رونق تجارت در منطقه اورامانات، بازار عراق را در دست بگیریم.
کد خبر: ۵۱۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 26 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، شهاب نادری در مراسم افتتاح شهرک صنعتی جوانرود که امروز (چهارم آبان) برگزار شد، از بالا بودن آمار بیکاری در استان کرمانشاه یاد کرد و 
گفت: بیکاری در کرمانشاه به مرحله بحران رسیده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در گذشته مرکز غرب کشور و استان پنجم بود، یادآوری کرد: اکنون در اکثر شاخص های توسعه جزو استانهای آخر کشور هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مهمترین دغدغه مردم جوانرود را نیز نرخ بالای بیکاری دانست که در این شهرستان به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

نادری از فراهم شدن زیرساخت شهرک های صنعتی در جوانرود قدردانی کرد و گفت: این زیرساخت ها به تنهایی کافی نیست و دولت باید حمایت بیشتری هم از سرمایه گذاران منظقه داشته باشد.

وی خواستار ایجاد بنگاه های اقتصادی کوچک  توسط دولت در منطقه اورامانات و سپس واگذاری آن به مردم شد و تصریح کرد: دولت باید هلدینگ های سرمایه گذاری بزرگ خود را به این منطقه بیاورد تا از قبل آن سرمایه گذاری های کوچکتر توسط بخش خصوصی انجام شود.

نماینده پاوه و اورامانات با اشاره به پتانسیل های تجاری که در منطقه اورامانات دارد،  گفت: باید با سرمایه گذاری در این منطقه بیشتر به بازار عراق ورود کنیم.

به گفته این نماینده مجلس اکنون سهم ایران در بازار عراق پایین و حدود سه درصد است که باید این سهم را افزایش دهیم.

 آرش لهونی فرماندار شهرستان‌جوانرود نیز با اشاره به گذشت ۱۶ سال از تصویب شهرک صنعتی جوانرود، عنوان کرد: امسال در کمیته برنامه ریزی از محل اعتبارات توازن منطقه ای 
۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شهرک صنعتی جوانرود اختصاص یافت و شاهد بهره برداری از آن در کمتر از سه ماه بودیم.

وی از پتانسیل جوانرود برای رونق تولید و تجارت یاد کرد و افزود: جوانرود سالانه یک میلیون گردشگر دارد که عمده آنها سراغ بازارچه مرزی می روند.

فرماندار جوانرود با تاکید بر اینکه این شهرستان سالها درگیر جنگ بوده و صنایع عمده ای ندارد، یادآور شد: دولت می تواند کارگاه های تولیدی کوچک در شهرستان ایجاد کند که بازار فروش محصولات آن را نیز داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار