کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: در صورت رعایت موارد بهداشتی، از عرضه آش و ساندویچ در مدارس با توجه به سلامت این نوع خوراکی‌ها، استقبال می‌کنیم.
کد خبر: ۵۱۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 28 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان ، با اشاره به تشدید بازدیدها از بوفه مدارس در طول سال تحصیلی، گفت: در تابستان با توجه به بازدیدهای انجام شده تمام نکات لازم و نواقص بوفه مدارس را به آموزش و پرورش اعلام کرده‌ایم و با شروع مدارس بازدید از مدارس و بویژه بوفه‌ها تشدید شده است.

وی افزود: علاوه بر بوفه، بحث نور، تهویه، راه‌پله مدارس، کلاس‌ها، مسائل ایمنی، سرویس بهداشتی، فضای ورزشی، آب و حیاط مدرسه نیز در بازدیدها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خدادادیان با بیان اینکه عرضه اقلام خوراکی در مدارس باید متناسب با فضای بوفه باشد، گفت: متاسفانه شاهد هستیم در برخی مدارس در بوفه‌هایی که فاقد شرایط بهداشتی هستند، آش و ساندویچ عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای عرضه این نوع خوراکی‌ها باید بوفه تا سقف کاشی بوده و قابل شست و شو باشد، تهویه مناسب و یخچال وجود داشته و افرادی که کار پخت و پز را انجام می‌دهند نیز کارت سلامت داشته باشند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: همچنین عرضه آش باید در ظروف یکبار مصرف استاندارد و ترجیحا ظروف خانگی باشد که دانش‌آموزان با خود از منزل همراه بیاورند.

این کارشناس بهداشت تاکید کرد: در صورت رعایت این موارد بهداشتی، از عرضه آش و ساندویچ به دلیل سلامت این نوع خوراکی‌ها استقبال می‌کنیم.

خدادادیان خاطرنشان کرد: در بوفه‌هایی که شرایط پخت غذا ندارند تنها باید خوراکی‌های بسته بندی با آرم سیب سلامت عرضه شود و دمای مناسب نگهداری این مواد نیز رعایت شود.

وی با بیان اینکه برخی مدارس بدترین جای مدرسه از جمله راه‌پله را به عنوان مکان بوفه اختصاص می‌دهند، هشدار داد: این امر می‌تواند برای نگهداری مواد خوراکی خطر آفرین باشد و بهتر است مکان مناسبی برای بوفه اختصاص داده شود.

خدادادیان با بیان اینکه کارشناسان بهداشت با دقت موارد بهداشتی در مدارس را رصد می‌کنند، گفت: سال گذشته تنها سه مدرسه در سطح شهرستان اخطار بهداشتی در زمینه بوفه دریافت کردند که وضعیت آنها اصلاح شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار