مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه 20 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت پسته قرار گرفته است، عنوان داشت: محصول تولیدی کشاورزانی که سال گذشته نسبت به کشت پسته اقدام کردند در حد مطلوب بوده است.
کد خبر: ۵۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 23 June 2015

مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: از سال گذشته تاکنون 20 هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت پسته قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس: 20 هکتار از اراضی ملایر زیر کشت پسته است

به گزارش فارس؛ غلامحسین تقوی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به علت کمبود بارش‌ها و نزولات آسمانی در شهرستان شاهد کم شدن منابع آبی در بخش کشاورزی بودیم، اظهار داشت: با این وجود یکی از برنامه‌‌های جهاد کشاورزی ملایر در مقابله با خشکسالی اجرای طرح کاشت جایگزین است.

وی بیان کرد: در این زمینه سعی شده با برنامه‌ریزی و آموزش‌های لازم به کشاورزان محصولاتی را در اراضی باغی و کشاورزی جایگزین کنیم که علاوه بر سوددهی بیشتر به کشاورزان از آب‌دهی کمتری برخوردار باشند.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر یکی از این محصولات را پسته عنوان کرد و افزود: در این زمینه 10 هزار اصله نهال پسته به صورت یارانه‌ای به ارزش 7 میلیون تومان از سوی جهاد کشاورزی بین متقاضیان کشت پسته توزیع شده است.

وی با بیان اینکه پسته از محصولاتی است که نسبت به سایر محصولات به آب کمتری نیاز دارد، تصریح کرد: با اجرای این طرح، هم اکنون تعداد متقاضیان برای دریافت نهال‌های پسته در سطح شهرستان در حال افزایش است.

تقوی با اشاره به اینکه 20 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت پسته قرار گرفته است، عنوان داشت: محصول تولیدی کشاورزانی که سال گذشته نسبت به کشت پسته اقدام کردند در حد مطلوب بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد: در روستاهای دوریجان، علمدار، ورچق، حسین‌آباد ناظم و علی‌آباد دمق، محصول پسته کشت شده که امیدواریم از سال آینده دیگر اراضی مستعد شهرستان نیز زیر کشت این محصول قرار گیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار