فناوری نوین در زیارت می‌خواهیم
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی از تدوین بانک جامع اطلاعات زیربنایی و روبنایی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی خبرداد.
کد خبر: ۵۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 23 June 2015

محمدحسن واحدی روز گذشته در دومین جلسه خدمات زیربنایی و روبنایی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه خوشبختانه ٨٠ درصد دستگاه‌های زیرمجموعه این ستاد گزارش‌های خود را پیرامون خدمات زیربنایی و روبنایی و موارد مورد نیاز ارائه کرده‌اند، گفت: خدمات زیربنایی و روبنایی زائران در بافت پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی مانند نانوایی، سرویس بهداشتی، خودپرداز بانکی و دیگر ملزومات مسافران مورد تأکید قرار گرفته است.
اطلاعات خاصی از این پهنه نداریم
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا اطلاعات زیربنایی و روبنایی پهنه مشخص شده در پیرامون حرم رضوی را به کمک دستگاه‌های اجرایی استان احصا و نیازهای این منطقه را مشخص کنیم، افزود: درحال حاضر اطلاعات خاصی از این پهنه نداریم و شهرداری هم به عنوان مدیر شهر، اطلاعات کاملی از این محدوده ندارد. لذا برای حل مشکلات موجود در این منطقه نیازمند اطلاعات دقیقی هستیم. وی ادامه داد: پس از گردآوری همه اطلاعات باید مطلوبیت این اطلاعات نیز به دست آید. به عنوان مثال پس از این که مشخص شد چند نانوایی یا چند مسافرخانه در پهنه وجود دارد، باید مشخص شود وضعیت مطلوب چیست و چند نانوایی یا مسافرخانه باید باشد که نیاز برطرف شود.
واحدی با اشاره به اینکه به دنبال فن‌آوری نوین در زیارت هستیم، اضافه کرد: پس از گردآوری اطلاعات و تشکیل بانک اطلاعاتی، این اطلاعات بر روی تلفنهای همراه زائرین به صورت جی.آی.اس وارد می‌شود.
٨٠درصد وقت زائران صرف امور ی غیرزیارت می‌شود
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه هم اکنون تنها ٢٠ درصد وقت زائران حرم مطهر امام رضا(ع) صرف زیارت و ٨٠ درصد دیگر صرف پیگیری امور بهداشت، اسکان و غذا می‌شود، تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا شرایطی را به وجود آوریم که زائر هیچ دغدغه مهمی نداشته باشد و فقط به زیارت فکر کند. تصور ما این است که در این صورت زیارت می‌تواند در زندگی مردم اثرگذار باشد.
واحدی بیان کرد: یکی از کارهایی که در بافت پیرامونی حرم رضوی باید عملی شود، موضوع پشت بام‌های سبز است که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا نیز تأثیر داشته باشد.
به گزارش شهرآرا، بافت پیرامونی و پهنه اطراف حرم مطهر رضوی حد فاصل میدان راه‌آهن تا میدان شهدا، میدان شهدا تا چهاراراه لشکر، خیابان فداییان اسلام تا میدان ١٧ شهریور و چهار راه مقدم طبرسی تا میدان راه‌آهن مشهد را شامل می‌شود. حرم مطهر امام رضا(ع) در میانه این پهنه واقع است.
مهدی بی‌باک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار