نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ترویج آموزه های دینی و اسلامی در جامعه بهترین روش در پیشگیری از وقوع جرم است.
کد خبر: ۵۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 23 June 2015
به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در نشستی با مسوولان قضایی استان افزود: نسل های جوان باید بیش از گذشته با آموزهای دینی و اسلامی آشنا شوند ، تلاش برای گرایش بیشتر نسل های آینده به احکام اسلامی یک سرمایه گذاری فرهنگی است و هر گونه شکاف در بین روحانیت و نسل جدید را از بین می برد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایش و قدردانی از مسوولان عالی قضایی استان در تحقق امنیت و آرامش استان اظهار کرد: رسالت قوه قضاییه بسیار خطیر و ارزشمند است زیرا به طور مستقیم با حق و حقوق مردم سر و کار دارد و عدالت را که بستر ایجاد امنیت می باشد به رای و قلم قاضی بستگی دارد.

وی همچنین با اشاره به آیات و رویات متعدد جایگاه قضا و قضاوت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: دستگاه قضایی باید قوی ترین دستگاه اجرایی باشد بر همین مبنا اقتدار و استقلال قوه قضاییه یک اصل است و استقلال قاضی در حین صدور حکم موجب می شود احکام عادلانه بر اساس قانون و شرع اسلامی صادر شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری اردبیل ، رییس کل دادگستری استان نیز در این نشست گفت: دستگاه قضایی استان همواره با تمام توان برای تحقق عدالت و امنیت و خدمتگذاری صادقانه و خالصانه به مردم تمام تلاش خود را به کار می گیرد و اجازه نمی دهد افرادی با اخلال در نظم چهره امنیت و آرامش را مخدوش کنند.

حجت الاسلام محمد علی قاصدی افزود: در حوزه نظارت درون سازمانی نیز با اتخاذ تدابیر و برنامه های متعدد به نحو احسن بر زیر مجموعه ها نظارت داشته و در صورت مشاهده تخلف اقدامات لازم قانونی را اعمال می کنیم.

وی اظهار کرد: با اجرای برنامه های متعدد و بکارگیری راهکارهای مختلف پیشگیری از وقوع جرم از میزان ورودی به پرونده ها به حوزه های قضایی خواهیم کاست ولی همکاری تمام نهادها و ارگان های فرهنگی و اطلاع رسانی با همدیگر برای ایجاد فرهنگ صلح و سازش در بین مردم ضرورت دارد.

حجت الاسلام قاصدی افزود: تمام تلاش براین است با کاهش اطاله دادرسی در کمترین زمان ممکن مردم به حقوق حقوق خود برسند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار