سرپرست شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز به دلیل کاهش منابع مالی، رکود ساخت و ساز، ناتوانی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات با کمبود نقدینگی روبه‌رو شده است.
کد خبر: ۵۱۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ 31 October 2017
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدحسن اسدی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی باید مدیریت هزینه داشته باشیم، اظهار داشت: شهرداری سیستمی متکی بر درآمد – هزینه است و در شرایط حاکم، شهرداری شیراز به دلیل کاهش منابع مالی، رکود ساخت و ساز، ناتوانی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، عدم پرداخت کامل و به موقع سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده، عدم تعهد برخی دستگاه‌ها نسبت به پرداخت تعهدات مالی خود به شهرداری  و غیره با کمبود نقدینگی روبه‌رو شده است.

سرپرست شهرداری شیراز با بیان اینکه با وجود کمبودهای مالی، تأکید شورا و شهرداری بر مدیریت شهر شیراز به نحوی شایسته است، گفت: در شهرداری ضمن مدیریت هزینه‌ها، تمامی تلاش خود را برای تحقق بودجه به کار بسته‌ایم اما با توجه به گستردگی حجم مسئولیت‌های شهرداری، باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران و خیرین نیز استفاده کنیم تا خلاهای ناشی از کاهش نقدینگی برطرف شود و روند پیشرفت همه جانبه شهر شیراز در شرایط رکود ساخت ساز با کندی روبه‌رو نشود.

وی افزود: براساس برنامه توسعه پنج ساله دوم شهرداری شیراز که از ابتدای سال 92 تا پایان سال 96 را در بر می‌گیرد، پروژه‌های فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و غیره بسیاری برای شهر شیراز تعریف شده است که بسیاری از آنها در مراحل مختلف پیشرفت کاری قرار دارند که حضور و دعوت از سرمایه‌گذاران می‌تواند سبب تسریع در اتمام آنها و در نهایت منجر به توسعه همه جانبه شهر شیراز شود.

اسدی با اشاره به لزوم حضور سرمایه‌گذاران برای کمک به شهرداری در شرایط کاهش نقدینگی عنوان کرد: در حال حاضر بسته‌های سرمایه‌گذاری در 11 منطقه شهرداری تعریف شده یا در حال تدوین است و برخی نیز در مرحله فراخوان قرار دارد. 

سرپرست شهرداری شیراز با بیان اینکه ورود خیّرین به امر شهرسازی اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: تاکنون اقدامات فرهنگی و اجتماعی بسیاری نظیر ساخت زمین‌های ورزشی و غیره توسط خیرین ساخته شده است اما حضور خیرین در امور شهرسازی تنها محدود به اینگونه موارد نمی‌شود، بلکه از مظاهر انجام امور خیر می‌توان به معبرسازی، پل‌سازی و شهرسازی اشاره کرد. 

وی با اشاره به وجود مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز به عنوان بازوی قدرتمند به گارگیری مشارکت‌های مردمی گفت: باید به سمتی برویم که شهروندان به عنوان کار خیر در امورات خُردوکلان سازندگی شهر مشارکت داشته باشند و در این صورت است که در برابر حفظ، نگهداری و توسعه آن بیش ازگذشته احساس مسئولیت می‌کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار