مدیرعامل جامعه هتلداران استان اردبیل با اشاره به اقدام شهرداری سرعین در جمع آوری کیوسک‌ راهنمای گردشگری در این شهرستان گفت: غرض‌ورزی مدیریت شهری سرعین را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۵۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 23 June 2015

جعفر بذری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدام دیروز شهرداری سرعین در جمع آوری کیوسک راهنمای گردشگران اضافه کرد: این کیوسک ها در قالب طرح ساماندهی جارچی ها و با مصوبات استان، شورای تامین و مجمع بسیج سرعین ایجاد شده بود اما هم اکنون فعالیت آنها با مخالفت شهرداری این شهرستان مواجه شده است.

وی فعالیت جارچی ها را از مهمترین معضلات فرهنگی، امنیتی و اجتماعی این شهرستان گردشگری برشمرد و تاکید کرد: ساماندهی این معضل سالها طول کشیده و در نهایت با نگاه به این مسئله به عنوان یک معضل استانی توانستیم طرح ساماندهی را به مرحله اجرا بگذاریم.

مدیرعامل جامعه هتلداران استان با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای جلوگیری از معضلات فرهنگی بوده و دستگاه های امنیتی، اجتماعی و خدماتی در آن دخیل هستند، متذکر شد: در این راستا چهار کیوسک راهنمای گردشگران سرعین، در فاز اول برای استقرار جارچی ها در نظر گرفته شد و از مدتی قبل فعالیت خود را آغاز کردند.

وی این طرح را سراسری و از مصوبات ستاد خدمات سفر کشور دانست و یادآورشد: با توجه به ساماندهی مطلوب جاری ها، کنترل اعمال غیرقانونی و استقبال مسافران و گردشگران ورودی به سرعین تصمیم گرفتیم که سه کیوسک نیز به چهار کیوسک فعال در زمینه راهنمای گردشگری این شهرستان اضافه کنیم که این امر طی نامه ای به شهرداری سرعین اعلام و جهت اخذ موافقت محل جانمایی استعلام شد.

بذری ادامه داد: اما شهرداری سرعین نه تنها نامه جامعه هتل داران استان را بی جواب گذاشت بلکه با وورد کیوسک های جدید به سرعین، در اقدامی بی سابقه با لودر اقدام به تخریب کیوسک راهنمای گردشگری کرد تا بنوعی به مصوبات شورای تامین و فرمانداری سرعین پشت کند.

وی بیان داشت: این در حالی است که شهرداری های کشور براساس مصوبات ستاد خدمات سفر و با تائید رئیس سازمان همیاری شهرداری وزارت کشور موظف هستند که در اجرای طرح استقرار راهنمایان گردشگری با هدف جلوگیری از بروز معضلات فرهنگی همکاری کنند.

این مسئول در بیان علت اقدام شهرداری سرعین و جلوگیری از فعالیت این کیوسک ها عنوان کرد: شهرداری این شهرستان به بهانه عدم اخذ مجوز برای استقرار این کیوسک ها اقدام به جمع آوری کرده که باید تاکید کرد که این طرح سراسری بوده و مصوبه ستاد خدمات سفر محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه حتی شهرداری سرعین در استقرار چهار کیوسک طی ماه های قبل هیچ مخالفتی نکرده بود، متذکر شد: با وجود مصوبه ستاد خدمات سفر کشور، برای استقرار سه کیوسک دیگر ما نامه ای مبنی بر جانمایی و اخذ موافقت به شهرداری نوشتیم اما تاکنون جوابی دریافت نکرده ایم.

بذری در بیان پشت پرده این مخالفت، مهمترین بهانه شهرداری سرعین را ملزم کردن هتلداران برای دریافت مفاصا حساب در زمان اخذ پروانه بهره برداری دانست و افزود: این الزام به دلیل عدم سنخیت با آئین های توسعه صنعت گردشگری کاملا غیرقانونی است.

وی علاوه بر این، مخالفت برخی از اعضا شورای شهر با تداوم طرح ساماندهی را از دیگر دلایل این اقدام دانست و اضافه کرد: تعدادی از اعضا شورای شهر به دلیل اینکه خود هتل دار هستند و با اجرای این طرح و خروج از بی نظمی دچار رکود شده اند، مخالف طرح ساماندهی بوده و از این طریق به شهرداری سرعین فشار می آورند.

بذری با بیان اینکه انتظار داریم که شهرداری و اعضا شورای شهر سرعین به عنوان نیروهای کاملا بومی در راستای طرح ساماندهی بیشتر همکاری کنند، یادآور شد: غرض ورزی شخصی ممکن است موقعیت گردشگری این شهرستان را تهدید کرده و به سمت پرتگاه رکود بکشاند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح دستگاه هایی نظیر فرمانداری، شورای تامین شهرستان، نیروی انتظامی، بسیج سرعین، هتلداران و... ماه ها وقت و زمان خود را هزینه کرده اند، گفت: در سایر استانهای کشور و شهرهای همجوار این طرح با همکاری همگانی به اجرا درآمده و مشکلی نیز تاکنون نبوده است.

مدیرعامل جامعه هتلداران استان با تاکید بر اینکه شهرداری باید به عنوان مدیریت شهری نظم و ساماندهی شهری را در دستور کار قرار دهد، ادامه داد: در این زمینه از مسئولان استانی بویژه استاندار اردبیل و میراث فرهنگی نیز می خواهیم که ورود کرده و اجازه ندهند که این طرح متوقف شود.

به گفته وی تاکنون در قالب این طرح ۱۵۰ جارچی ساماندهی شده، بیش از ۱۱۰ خانه مسافر در سرعین دارای پروانه بهره برداری شده و از مراجع ذی صلاح پروانه فعالیت گرفته اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
کارشهرداری کاملاخوب بوده..آقای مدیرعامل اگه قصداصلاح وساماندهی دارن هیچ وقت نباید رسانه ای میکردند
پهنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
عملکردشهرداری کاملاقابل تقدیربوده.شهرکه بی قانون نیست .هرکی ازجایش بلندشدکیوسک بگذارد.غرض ورزی ازجانب مدیر واطرافیان بوده که اینگونه نوشته اند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
این آقای مدیرانشالله قصددارنددرآینده شوراثبت نام کنند.برای همین همه چیزرارسانه ای میکنندکه مطرح شوند.بااین کاری که بدون مجوزکانکس گذاشتن هم کاردرستی نبود..جایی دیگه خودتوتبلیغ کن برادر...شهردارکارش صحیح بود
سلمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
غرض ورزی یعنی چی شمااگه میفهمیدی این کارراکه اشتباه خودتان بودریانه ای نمیکردیدآقای مدیرجامعه
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
من اجاره ای هستم و اهل سرعین هم نیستم اما برام ثابت شد ای کار قانونی نیست من ۹ واحد داشتم همشهری ایشان هم ۹ واحد پول لباس از من یک ملیون گرفت از ایشان نصف پول مارو گرفت بس عملکرد شهرداری واقعا درست بوده که چنین کار بی قانونی است کسی نیست به این جناب عالی بگه چرا قانون را رعایت نمی کنی خدا شاهده به ما غریبا ظلم میکنه اما از اونای که میترسه جوابی نمیده ثابت شده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار