معاون پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کشور گفت:‌ در حال حاضر دولت از توسعه و گسترش صنعت انیمیشن در کشور حمایت جدی می‌کند که این یک فرصتی بزرگ برای هنرمندان و فعالان در این عرصه بوده تا بتوانند در مسیر توسعه آن گام بردارند.
کد خبر: ۵۱۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 23 June 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علیرضا قاسم‌خان صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان خلخال اظهار داشت: در حال حاضر دولت از توسعه و گسترش صنعت انیمیشن در کشور حمایت جدی می‌کند که این یک فرصتی بزرگ برای هنرمندان و فعالان در این عرصه بوده تا بتوانند در مسیر توسعه آن گام بردارند.

معاون پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیان کرد:‌ با توجه به اینکه انیمشین تنها هنری بوده که بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور به عنوان صنعت محسوب می‌شود باید تلاش کنیم تا این صنعت را در سطح کشور توسعه و گسترش داده و زمینه‌های تعالی این رشته هنری را فراهم آوریم.

وی از برگزاری همایش ملی انیمیشن در شهرستان خلخال خبر داد و افزود:‌ این همایش که مردادماه امسال به میزبانی شهرستان خلخال برگزار می‌شود فرصتی مناسب برای توسعه این صنعت در شهرستان بوده که باید مسئولان این امر از این ظرفیت به وجود آمده استفاده کنند.

قاسم‌خان با اشاره به 7 سال توقف در برگزاری این همایش تصریح کرد:‌ براساس توافقات انجام شده در این حوزه این همایش به مدت 4 روز با حضور فعالان و صنعتگران حوزه انیمیشن کشور در شهرستان خلخال برگزار می‌شود و دستاوردهای این حوزه ارائه می‌شود.

دبیرهمایش ملی انیمیشن ایران از ارسال 50 مقاله به دبیرخانه همایش ملی انیمشن واقع در تهران خبر داد و گفت:‌ تا برگزاری این همایش انتظار می‌رود که تعداد آثار و مقالات ارائه شده به دبیرخانه همایش افزایش یابد و در این حوزه بتوانیم شاهد آثاری ارزشمند باشیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش ملی انیمیشن ایران اظهار کرد:‌جایگاه انیمیشن ایران در جهان، انیمیشن در سینما و سینما در انیمیشن، بررسی مشکلات و نارسایی‌های صنعت انیمیشن کشور، هویت ملی و محتوای انیمیشن و ایجاد قطب انیمیشن در شهرستان خلخال از جمله اهداف برگزاری این همایش ملی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار