کد خبر: ۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶ 15 February 2015
به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، این مطالب در نشستی با حضور رییس این سازمان مطرح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در این نشست معادن این استان را موتور محرکه اقتصاد منطقه خواند و گفت: بهره برداران معادن فارس در 10 ماه نخست امسال 120 میلیارد ریال حقوق دولت را به حساب خزانه واریز کردند.

علی همتی گفت: سال گذشته در مدت مشابه تنها 80 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن دریافت شده بود.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود حقوق دولتی پرداختی بهره برداران معادن استان تا پایان امسال به حدود 170 میلیارد ریال برسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با یادآوری نقش معادن در توسعه شاخص های اقتصادی استان گفت: فعالان و مسوولان دستگاه های اقتصادی به ویژه حوزه معدن و صنایع معدنی باید در راستای تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به سرمایه گذاری در این حوزه گام بردارند.

همتی اظهار کرد: استان فارس مقام اول کشور در استخراج خاک نسوز و رتبه نخست ذخیره گچ در کشور را دارد و علاوه برآن وجود سنگ های متنوع تزیینی وسنگ مرمریت وسایر معادن را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: با وجود این ظرفیت ها، استان فارس در توسعه صنایع معدنی همگام با معادن رشد نداشته است که جبران این امر مستلزم امر سرمایه گذاری در این حوزه است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: صنایع پایین دستی معدنی استان 9 کارخانه سیمان، بیش از 300 واحد تولید وفرآوری سنگ نما و سنگ نمای صادراتی، سه کارخانه کاشی، صنایع چینی گلسار فارس و خاک نسوز بیش از 130 واحد دانه بندی شن و ماسه را شامل می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این نشست اظهار کرد: از 37 نوع ماده معدنی شناسایی شده در استان فارس 21 نوع از جمله سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس، در حال بهره برداری است.

علیرضا جوکاری افزود:با توجه به ظرفیت های معدنی استان، مطالعه، شناخت و اکتشاف در زمینه سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلندمدت دیگر معادن نیازمند برنامه ریزی است.

وی تعداد پروانه های بهره برداری معادن استان فارس را بیش از 500 فقره با میزان سرمایه گذاری سه هزارو 428 میلیارد ریال واشتغال مستقیم هفت هزار و423 نفر با ظرفیت استخراج اسمی 45 میلون تن و ذخیره قطعی دو هزار و 355 میلیون تن عنوان کرد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: در 10 ماه نخست امسال، 22 پروانه بهره برداری معدنی با میزان سرمایه گذاری 569 میلیارد ریال واشتغالزایی برای 192 نفر و با ظرفیت استخراج اسمی 2/ 1 میلیون تن صادر شده است.

وی ادامه داد: در این مدت، 28 فقره پروانه اکتشاف و32 فقره گواهینامه کشف مواد معدنی صادر که منجر به کشف221 میلیون تن ماده معدنی جدید در استان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار