فرمانده عملیات رافدین عراق گفت: هیچ زائری بدون گذرنامه وروادید قانونی وارد عراق نشده است.
کد خبر: ۵۲۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 07 November 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛سرلشکر علی ابراهیم المکصوصی روز دوشنبه درمرز مهران (زرباطیه) اظهار کرد: شرایط تردد زائران اربعین امسال با سال های گذشته تفاوت زیادی کرده است.
 
وی گفت: حضور و هجوم غیر قابل کنترل زائران بدون گذرنامه در پایانه مرزی درسال های گذشته شرایط اجتناب ناپذیر و نگران کننده ای ایجاد می کرد.
 
وی افزود: مجموعه اقدام ها کنترلی طرفین برای اربعین امسال باعث شد که یک میلیون و 800 هزار نفر زائر به صورت قانونی از مرزهای سه گانه وارد عراق شده بدون اینکه هیچ فردی بدون مدارک قانونی وارد عراق شود.
 
سرلشکر علی ابراهیم المکصوصی تصریح کرد: تاکنون در ایام اربعین هماهنگی و همکاری مشترک خوبی بین ایران و عراق به منظور پذیرایی و خدمت رسانی به زائران صورت گرفته است.
 
وی با ذکر برگشت موج گونه زائران در چند روز اتی تاکید کرد: برای بازگشت زائران تمهیدات لازم اندیشیده شده و مسئولان دو طرف با تمام توان برگشت زائران را در مباحث انتظامی، ترافیکی و امنیتی مدیریت خواهند کرد.
 
وی یاد اوری کرد: به منظور هماهنگی و تسهیل تردد زائران اربعین کارگروه مشترک از مسئولان ایران و عراق در پایانه مرزی مهران تشکیل و فعال بوده است.
 
وی در خصوص رفع نقاط ضعف امسال مراسم اربعین و برنامه سال های آینده افزود: هر سال بعد از پایان مراسم اربعین نشست هایی در خصوص رفع نقاط ضعف در مسیر تردد و خدمات رسانی به زائران برگزار می شود و برنامه های خاصی برای سال های آینده اتخاذ می شود.
 
علی ابراهیم گفت: امسال نیز پس از پایان همایش اربعین با همکاری وزارت کشور ایران و عراق نشست های مشترکی در این زمینه برگزار می شود و نتایج مثبت و منفی آن بررسی می شود.

 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار