رئیس سازمان صنعت و معدن اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات استان اردبیل با افزایش ۱۷ درصدی به ۳۱.۹ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۵۲۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 07 November 2017
به گزارش تابناک اردبیل، سید حامد عاملی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت و موانع توسعه صادرات اردبیل اظهار داشت: صادرات استان اردبیل با افزایش 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 31.9 میلیون دلار رسید که این نمود دستیابی به یک امتیاز موفق در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی افزود: صادرات کالا 16.8 میلیون دلار و صادرات چمدانی نیز 15.1 میلیون دلار برآورد شده که عمده صادرات در این استان شامل مصنوعات پلاستیکی، سیب‌زمینی، پروپیلن، بیسکویت و برخی کالاهای صنعتی است که نیاز است برای صادرات محصولات معیارهای مختلف در نظر گرفته شود تا خروجی‌های مناسبی را شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: پنج کشور عراق، آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان و گرجستان به عنوان کشورهای خارجی صادرات استان محسوب می‌شوند که برای صادرات محصولات به این کشورها نیازمند برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند هستیم.

عاملی بیان کرد: استفاده از قابلیت‌های موجود در استان اردبیل به ویژه در بخش کشاورزی و باغی برای ما حائز اهمیت بسیار است و نیاز است علاوه بر صادرات محصول سیب‌زمینی به صادرات محصولات جدیدی با ارزش افزوده نیز پرداخته شود تا بتوانیم بسترهای لازم برای توسعه صادرات در استان را رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که سبب ایجاد ارزش افزوده می‌شود سرمایه‌گذاری در فرآوری محصولات باغی و میوه‌های تولیدی استان است که به طور حتم خروجی‌های بسیار موفقی در رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی استان دارد و می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری رهنمون شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: اهمیت به بحث بسته‌بندی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به عنوان مهم‌ترین موارد توسعه استان محسوب می‌شود که باید در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار