با حضور دبیرکل بنیاد بین المللی فردوسی
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری جشن بزرگ ویژه سالروز آزادسازی مهران با عنوان حماسه ایرانی از آرش تا مهران خبر داد.
کد خبر: ۵۲۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 24 June 2015
عمران خودآموز باعلام این خبرگفت: این آین چهارشنبه شب هفته آینده 10 تیرماه بعد از آیین افطار در پارک تفریحی چغاسبز شهر ایلام برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در این آیین برنامه های متنوع و شاد شامل خاطره گویی با موضوع عملیات کربلای یک، موسیقی، نمایش طنز و شعرخوانی برگزار خواهد شد.

خودآموز افزود: همچنین در این آیین که یاسر موحد فرد دبیرکل بنیاد بین المللی فردوسی نیز حضور دارد با اجرای برنامه از مقام شاعر حماسه سرای ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز تجلیل می شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اجرای ورزش های زورخانه ای و پهلوانی را از دیگر برنامه های این جشن بزرگ اعلام کرد.

به گفته وی، این جشن با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شهرداری، حوزه هنری، سپاه امیرالمومنین (ع)، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام برگزار خواهد شد.

خودآموز یادآور شد: جشن بزرگ آزاد سازی مهران علاوه بر مرکز استان، نهم تیرماه در شهرستان مرزی مهران نیز برگزار خواهد شد.

شهر مرزی مهران 10 تیر سال 65 در عملیات کربلای یک طی 10 روز نبرد سخت توسط رزمندگان اسلام از اشغال ارتش بعث عراق آزاد شد.

در این عملیات بیش از 9 هزار نفر از قوای بعثی کشته و زخمی شدند و بیش از یک هزار و 200 نفر نیز به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار