مدیر آب‌ و فاضلاب روستایی سمیرم:
تابناک: مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی سمیرم گفت: برای رفع مشکل کم‌آبی در 17 روستای شهرستان سمیرم طرح سهمیه‌بندی توزیع آب در این روستاها اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ 24 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس ، محمدعلی محلوجی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به 95 روستای بالای 10 خانوار در شهرستان سمیرم، اظهار کرد: از این تعداد، 67 روستا زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی است و 11 روستای دیگر در حال مراحل انجام زیر پوشش قرار گرفتن شبکه است.

وی تصریح کرد: با توجه به نوع بارش، افت سطح آب‌های زیرزمینی و عدم رعایت الگوی مصرف، برخی نقاط شهرستان دچار کم‌آبی شده است.

مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی سمیرم با بیان اینکه 17 روستا در شهرستان سمیرم با مشکل کمبود آب مواجه هستند، افزود: 6 روستای غیر زیر پوشش شبکه و 11 روستای زیر پوشش شبکه از جمله روستاهای کیفته گیوسین، عرب‌شاه، خاک‌دانه، تنگ‌خشک، بی‌بی‌ سیدان، قنات، گل‌افشان، دیزی‌جان، شیبانی، سرباز و ماندگان با کمبود آب مواجه هستند.

وی با تاکید بر رعایت الگوی مصرف آب توسط مشترکین در روستاها تصریح کرد: در حال حاضر برای رفع مشکل کم‌آبی در این روستاها از سهمیه‌بندی آب استفاده می‌شود.

محلوجی فرسودگی و استهلاک بالای شبکه‌های آب‌رسانی روستاهای شهرستان را عامل مهم هدررفت آب‌ دانست و گفت: با توجه به قدمت شبکه‌های انتقال آب و فرسودگی آنها نیاز است در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار ویژه‌ای برای اصلاح و توسعه شبکه آب روستاهای شهرستان تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: برای این منظور یک میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیر امور آب‌ و فاضلاب روستایی سمیرم ادامه داد: در راستای تامین آب شرب سالم در روستاهای زیر پوشش امور آب و فاضلاب روستایی با همکاری شبکه بهداشت و دهیاری‌ها اقدام به کُلرزنی و بهداشتی کردن آب کرده است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه 1523 در استان اصفهان اضافه کرد: از طریق این سامانه می‌توان مشکلات به وجود آمده در شبکه را با تماس تلفنی اطلاع داده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این مشکلات رفع شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار