ایسنا:نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای برای همه چیز نسخه می‌نویسند، در خصوص همه چیز حرف زده و فکر می‌کنند که می‌دانند؛ حرف مفت نزنیم!
کد خبر: ۵۲۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ 11 November 2017
 مسعود پزشکیان در در آئین گشایش پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری‌های پیشرفته ربع رشیدی، اظهار کرد: ۷۵۰ سال پیش در گوشه‌ای از تبریز شهرک دانشگاهی وجود داشت که در آن جا به هفت زبان زنده‌ی دنیا به دانشجویان تدریس ‌شده و به اقصی نقاط دنیا علم صادر می‌شد. 
  
وی با بیان‌این‌که الان در دانشگاه‌های ما فقط به یک زبان دنیا تدریس می‌شود، گفت: ببینید کجا بودیم و کجا رسیدیم! کسانی که خود و گذشته‌ خودشان را نشناسند، نمی‌توانند برای آینده نقشه بکشند. 
  
پزشکیان با بیان این‌که توجه به علم و دانش راه برون رفت از مشکلات است، اظهار کرد: علم و دانشی موثر است که پشت آن انگیزه و اعتقاد باشد، در یک حدیث به این موضوع تأکید شده که انسان، هدف از آفرینش هستی است و انسان نیز با علم معنا پیدا می‌کند، البته منظور، علمی است که بدان عمل شود و ثمره داشته باشد. 
  
پزشکیان با تأکید بر این‌که به منظور برون رفت از مشکلات باید به فناوران، خلاقان و نوآوران بهاء دهیم، گفت: امروز پز دستیابی به انرژی هسته‌ای را در دنیا می دهیم؛ این در حالیست که با کمک جوانان این مرز و بوم به علم انرژی هسته‌ای دست یافته‌ایم. معتقدم باید باور کنیم که می‌توانیم و در این مسیر به جای توجه به شعار، به علم و فناوری تکیه کنیم. 
  
وی خاطرنشان کرد: مشکل این است که ندانسته حرف زده و راه را اشتباه رفته‌ایم، اگر راه درست بود، موفق می‌شدیم. 
  
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک بار گفتم نمی‌دانم گفتند «مگر نائب رئیس مجلس نیستی» در پاسخ‌شان گفتم من می‌دانم که نمی‌دانم. بنده فوق تخصص جراحی قلب هستم ولی هیچگاه برای بخش داخلی قلب نسخه نمی‌نویسم؛ اما عده‌ای به کار کارشناسی اعتقاد نداشته و برای همه چیز نسخه می‌نویسند. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار