آیت الله سعیدی تأکید کرد؛
امام جمعه قم بر تشکیل هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف تأکید کرد و گفت: به وسیله وقف‌های مشارکتی و دسته جمعی می‌توان از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۵۲۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 15 November 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از مدیران و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهداف وقف، اظهار داشت: با توجه به اینکه هدف اصلی وقف، خیر رسانی مادی و معنوی به مردم است از این رو باید نسبت به ترویج این سنت حسنه تبلیغات بیشتری صورت گیرد.

وی وقف به صورت مشارکتی را مد نظر قرار داد و افزود: وقف تنها به عهده متمکنین نیست بلکه وقف می‌تواند به صورت مشارکتی و جمعی نیز صورت بگیرد، بنابراین مردم می‌توانند با احسان‌های خود اداره اوقاف و امور خیریه را وکیل خود دانسته و مجموعه‌هایی را در این راستا احداث کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه سهیم شدن مردم در وقف مشارکتی آثار مطلوبی را به دنبال دارد، ادامه داد: به وسیله وقف‌های مشارکتی و دسته جمعی می‌توان از بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی به موقوفات معطل مانده و گم شده اشاره و عنوان کرد: موقوفات معطل مانده باید پیگیری شوند به دلیل اینکه هنگامی فردی طعامی را بین مردم پخش می‌کند و می‌بیند نیمی از آن استفاده نشده است، دیگر میلی به پخش طعام ندارد، از این رو باید موقوفات گم شده و معطل مانده پیگیری شود.

آیت الله سعیدی تشویق مردم به سوی وقف در ارتباط با دغدغه‌های مقام معظم رهبری و حوادث غیر مترقبه از سوی مسئولان را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: تشویق مردم از سوی مسئولان در وقف برای ایجاد و احداث موقوفات به خصوص برای حوادث غیر مترقبه مانند زلزله کار بسیار مطلوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: محورهایی که گاهی دغدغه و نگرانی های رهبر معظم انقلاب در دستورالعمل های خود پرامون حاشیه نشینی شهر، طلاق، ترویج فرهنگ فساد و فحشا و … می شود، باید در تشویق مردم به سوی وقف مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به تشکیل هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف اشاره و ابراز کرد: باید برای تحقق ولایت مداری و برخی نگرانی های مقام معظم رهبری که عنوان می شود باید در موقوفات آورده شود، هیئت اندیشه ورز در عرصه وقف تشکیل شود.

وی بیان کرد: هیئت اندیشه ورز در برطرف کردن نگرانی های مقام معظم رهبری و تشخیص اولویت ها که ممکن است اموری واجب باشد می تواند بسیار موثر و تاثیرگذار واقع شود.

ارسال ۵۰ تن آب معدنی از محل موقوفات به مناطق زلزله زده کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این دیدار با اشاره به آغاز دهه وقف، اظهار داشت: وقف یکی از مسائل مهم حکومتی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم با بیان اینکه در منابع مالی فقه شیعه، وقف جایگاه ممتازی دارد، افزود: آثار سازنده وقف برای واقف، موقوف علیهم و برای جامعه قابل انکار نیست از این رو مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه فرمودند وقف یک نهاد ممتاز دینی است.

وی تلاش در راستای احیای موقوفات و وصول آن را مد نظر قرار داد و عنوان کرد: در سال جاری هزار و ۵۰۰ رقبه از رقبه موقوفات با همه متصرفین شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف وامور خیریه استان قم اشاره و تصریح کرد:  در سال جاری ۴۰۰ روحانی بومی به فعالیت در زندان ها و بقاع متبرکه اعزام شده اند.

وی دیگر فعالیت‌های این اداره را مد نظر قرار داد و ابراز کرد: حضور بیش از دو هزار نفر در برنامه اوقات فراغت تابستان و برگزاری ۱۴ ویژه برنامه در امامزادگان به مناسبت های مختلف از جمله دیگر برنامه های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان قم به شمار می رود که همه این برنامه ها متاثر از بعد فرهنگی وقف هستند.

حجت الاسلام حسینی مقدم به فعالیت‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه اشاره و خاطرنشان کرد: هفت هزار نفر تحت پوشش حفظ قرآن کریم هستند که اکثر آنان در مسابقه اسفندماه حفظ قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

وی فعالیت های موکب علی بن جعفر علیه السلام اداره اوقاف و امور خیریه در اربعین را مد نظر قرار داد و ابراز کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم یکی از فعالترین موکب‌های اربعین را مدیریت کرد که ۴۰۰ میلیون تومان برای این موکب در مرز مهران هزینه شده بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به حادثه غم انگیز زلزله کرمانشاه اشاره و بیان کرد: از محل موقوفات پنجاه تن آب معدنی و مواد خوراکی مورد نیاز تهیه و به کرمانشاه ارسال شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار