گزارش تابناک از وضعیت سرسام آور قیمت میوه در تابستان امسال/
کد خبر: ۵۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶ 24 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان، حال و هوای امروز بازار های میوه برای مردم تازگی ندارد چرا که قیمت ها سرسام آور و فوق العاده میوه ها سبب شده خانواده ها حتی در تهیه میوه هایی که سال های قبل قیمت زیادی نداشت مثل گرمک، هندوانه و طالبی با مشکل رو به رو شوند.

سال های گذشته شاید میوه هایی مثل موز یا برخی میوه های دیگر با قیمت های بالایی رو به رو بود اما روزه داران می توانستند از میوه های فصل خود به خصوص هندوانه و گرمک با قمیت های کمتر استفاده کنند.

البته سابقه این افزایش قیمت به ابتدای سال باز می گردد که علی رقم قول های مسئولان مربوط قرار بوده کاهش پیدا کند.

با توجه به این قیمت ها عده بسیاری از مردم که با مشکلات اقتصادی رو به رو بودند نتوانستند طعم میوه های نوبرانه بهاری و تابستانی مثل گوجه سبز و یا توت فرنگی را بچشند.

البته علاوه بر قیمت بالای میوه تخلف بعضی از فروشندگان نیز در قیمت های بالا میوه ها بی تأثیر نیست چرا که آن ها نیز با وجود این قیمت میوه نمی توانند هزینه های جاری خود مثل پول آب و برق و هزینه کارگران را تأمین کنند.

روزگاری که مردم می ترسند نگاه به میوه ها هم هزینه داشته باشد!

حالا با فرارسیدن تابستان، منظره خیلی از میوه فروشی ها شهر بیانگر شروع فصل میوه های تابستانی است که البته این منظره برای عده بسیاری امروز فقط به یک منظره گذرا تبدیل شده چرا که عده ای قدرت خرید این میوه های گران مثل هلو، شلیل، زردآلو، آلبالو و سیب گلاب را ندارند و باید تنها به این نعمت های الهی نگاه کنند البته با این ترس که شاید در چند روز آینده نگاه به میوه ها هم هزینه داشته باشد.

گرانی بی حد و مرز میوه های تابستانی سبب به وجود آمدن چنین مشکلاتی شده است.

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان درباره قیمت بالای میوه های در ابتدای تابستان و ماه مبارک رمضان گفت: همیشه قیمت میوه های نوبرانه کمی بالاست و با گذشت زمان قیمت ها کاهش می یابند. چنان که قیمت میوه های نوبرانه بهاری هم پس از گذشت دوهفته کاهش یافتند.

ناصراطرج تأکید کرد: باتوجه به گرمای هوا امسال میوه های نوبرانه تابستانی پیش از فرا رسیدن فصل تابستان به بازار آمدند و به خاطر اینکه هنوز روزهای اول عرضه آنهاست کمی گران هستند. اما شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند تا پایان هفته آینده قیمت میوه های تابستانی بسیار کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت میوه در مناطق مختلف شهر که مورد اعتراض برخی از شهروندان است، ناشی از اختلاف کیفیت آنهاست و به طورمثال هلو از کیلویی سه هزار تومان تا هشت هزار تومان بسته به نوع کیفیت در مناطق مختلف عرضه می شود.

رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان خاطر نشان کرد: گشت های بازرسی قیمت میوه در مراکز عرضه در سطح شهر را به طور مستمر مورد بازرسی قرار می دهند و مردم نیز می توانند در صورت مشاهده گرانفروشی مراتب تخلف و فروشگاه مورد نظر را به اتحادیه معرفی کنند.

وی افزود: افزایش قیمت میوه ها در آغاز هر فصل تا حدودی طبیعی است، اما در مورد برخی از میوه ها همچون هندوانه افزایش قیمت ناشی از دلایلی همچون کمبود آنهاست.

با وجود شرایط فعلی بازار میوه از ابتدای سال تاکنون، این صحبت ها بیشتر رنگ و بوی توجیه دارد، چرا که قول های قبلی مسئولان در زمینه ایجاد معیشت برای مردم در همین یک نمونه کوچک نیز اجرایی نشده است.

البت شاید این توجیه ها غیرطبیعی هم نباشد چرا که خیلی از مسئولان مربوطه با مشکل عدم قدرت خرید میوه مواجه نیستند و بهترین نوبرانه ها را در خانه تناول می کنند از همین رو است که به مردم توصیه می کنند صبر داشته باشند تا قیمت ها پائین بیاید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :