مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام اینکه سال گذشته شش میلیارد و 700 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده است ، گفت: 46 درصد گاز استان در بخش صنعت مصرف شده است.
کد خبر: ۵۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 24 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، ولی اله دینی تعداد مشترکین صنعتی استان را شش هزار و 767 مشترک اعلام کرد و گفت : سال گذشته سه میلیارد و 77 میلیون مترمکعب گاز در بخش صنایع استان مصرف شده است .

وی با اشاره به اینکه سیاست وزارت نفت جایگزینی سوخت های میان تقطیر با گاز طبیعی در واحد های صنعتی است، اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح جایگزینی مصرف فراورده های نفتی با گاز طبیعی در 700 واحد صنعتی بدون گاز استان را 63 میلیارد ریال عنوان کرد .

دینی با اشاره به اینکه در دو ماه سالجاری بیش از یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت های فسیلی در صنایع استان شده است ، گفت : با گازرسانی به 700 واحد صنعتی بدون گاز در استان 130 میلیون مترمکعب در سال به مصرف گاز طبیعی بخش صنایع استان افزوده می شود.

وی از آمادگی شرکت گاز استان در جهت بهره مندی صنایع از نعمت گاز طبیعی خبر داد و افزود : شرکت گاز استان در حداقل زمان نسبت به گازرسانی به واحدهای صنعتی اقدام می کند .

دینی با اشاره به مصرف بیش از 770 میلیون مترمکعبی گاز در نخستین ماه از بهار امسال در استان ، گفت : 140 میلیون مترمکعب گاز معادل 18 درصد گاز استان در بخش نیروگاهی مصرف شده است.

وی با بیان اینکه بخش های خانگی و تجاری استان با مصرف بیش از 297 میلیون مترمکعب 38 درصد از حجم گاز استان را به خود اختصاص داده اند ، افزود: مصرف گاز استان در بخش صنعتی ، حمل و نقل و سایر بخش ها در بازه زمانی یاد شده بیش از 336 میلیون مترمکعب معادل 44 درصد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار