معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: موضوعات علم و فناوری و محیط زیستی مهمترین نیازهای روز جامعه هستند که تلاش می شود واقفین نیات خود را به سمت این موضوعات سوق دهند.
کد خبر: ۵۲۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 25 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مهدی توسلی ، با اشاره به نیاز به موقوفات با نیات متناسب با نیازهای روز جامعه، اظهار کرد: برخی موقوفات گذشته از نیازهای روز جامعه فاصله گرفته‌اند.

توسلی  با تاکید بر اینکه امروز مباحث علمی و صنعتی عامل اقتدار ایران اسلامی در دنیا است، اظهار کرد: باید نیات واقفان را به سمت این موضوعات سمت و سو دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه فقرزدایی یکی از کارکردهای موقوفات است، بیان کرد: پول دادن به فقرا تنها مسکن بوده و درمان نیست و نباید به دنبال مسکن برای حل مشکل فقر باشیم، چرا که این راهکار راه به جایی نخواهد برد، اما اگر از نظر علمی و صنعتی پیشرفت کنیم فقر هم از جامعه رخت برخواهد بست.

توسلی اضافه کرد: موضوعات علم و فناوری و محیط زیستی مهمترین نیازهای روز جامعه هستند که تلاش می شود تا واقفین نیات خود را به سمت این موضوعات سوق دهند.

توسلی یادآور شد: در مشاوره های وقفی که به واقفان جدید داده می شود و در ایستگاه‌های همه واقف باشیم تلاش می‌شود تا جامعه با موضوعات جدید متناسب با نیاز روز آشنا شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اینکه مجموعه اوقاف اجرای امینانه نیات واقفین را در اولویت برنامه‌های خود دارد، اظهار کرد: نیت واقف را به هیچ عنوان نمی‌توان تغییر داد، مگر اینکه آن نیت دیگر قابلیت اجرا نداشته باشد که چنین نیاتی هم کم هستند. با این حال در چنین مواردی می توان این نیات را متناسب با نیازهای روز جامعه به روز کرد. به عنوان مثال در برخی از استان های کشور نیاتی با موضوعات آب‌انبار دیده می شود که با توجه به عدم کارکردهای آن به نیاتی مثل تامین منبع آب و یا آبسردکن تغییر پیدا کرده‌اند.



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار