قیمت طلا صبح روز سه شنبه اندکی کاهش یافت اما تفاوت چندانی با رکورد 6 هفته گذشته که دیروز تجربه شد، نکرده است.
کد خبر: ۵۳۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 28 November 2017
به گزارش تابناک : سرمایه گذاران منتظر تایید استماع
«جروم پاول» نامزد ریاست بانک مرکزی آمریکا و رای احتمالی مجلس سنای آمریکا در مورد اصلاح قانون مالیاتی این کشور هستند. 
پس از نامزدی فردی به یک سمت فدرال، مجلس سنای آمریکا جلسه استماع برگزار می کند تا در مورد پذیرش یا رد کاندیدای مورد نظر برای تصدی سمت مذکور تصمیم گیری شود. 
قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 07:39 روز سه شنبه به وقت گرینویچ با 0.1 درصد کاهش نسبت به روز گذشته (دوشنبه) به یک هزار و 293 دلار و 83 سنت رسید.
دیروز بهای این فلز گرانبها در لندن، رکورد یک هزار و 299 دلار و 13 سنت که بیشترین قیمت از 16 اکتبر (24 مهر) است را تجربه کرد. 
در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت آتی طلا با 0.1 درصد کاهش نسبت به دیروز به یک هزار و 293 دلار و 20 سنت رسید.
پاول در اظهارات آماده شده برای جلسه استماع که توسط بانک مرکزی آمریکا منتشر شد، از استفاده توان مبارزه با بحران بانک مرکزی این کشور دفاع کرد که نشان می دهد وی نیز سیاست های فعلی «جانت یلن» رییس سابق بانک مرکزی آمریکا و «بن برناک» رییس اسبق بانک یاد شده را دنبال می کند. 
«کارلو آلبرتو» تحلیلگر ارشد شرکت کارگزاری «اکتیو تریدرز» واقع در انگلیس به رویترز گفت: تصور می شود تصمیمات پاول در مورد نرخ بهره در مقایسه با رئیسان قبلی بانک مرکزی تقریبا نامشخص تر باشد، با این حال، جای تعجب نیست اگر وی راه دلپذیرتری انتخاب کند.
وی افزود: فکر نمی کنم پاول نرخ بهره را زیاد افزایش دهد اما به جای آن نرخ تورم و بازار کار را به دقت رصد خواهد کرد. 
قیمت طلا نسبت به افزایش نرخ بهره که هزینه فرصت نگهداری این فلز به عنوان یک دارایی بی بازده را بالا می برد، بسیار حساس است و به سرعت کاهش می یابد. این در حالی است که نرخ برابری دلار در مقابل سایر ارزها بالا می رود. 
بنا به اعلام رویترز، کره شمالی ممکن است موشک بالستیک دیگری را پرتاب کند که این اقدام می تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
در معاملات تحویل فوری بازار لندن همچنین، قیمت هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 17 دلار و چهار سنت، پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 948 دلار و 70 سنت و پالادیوم با 0.4 درصد کاهش به یک هزار و سه دلار رسید.






منبع : رویترز
برچسب ها: قیمت طلا ، بانک مرکزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار