مدیر ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز گفت: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی شهروندی برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز در حال ساخت است که فاز اول آن 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با استفاده از ظرفیت شورای شهر و شهرداری شیراز، این مجموعه نیز ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۵۳۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 29 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: نصرالله کیانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز، به کمبودها در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: باوجود کارهایی که انجام‌شده امروز در حاشیه شهر شیراز به‌شدت با کمبود فضای آموزشی و فرهنگی مواجهیم که غلبه بر این کمبودها همت خیران، عزم مسؤولان و دغدغه تمام مردم نیک‌اندیش استان فارس را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در ناحیه یک آموزش‌وپرورش صرفاً نگاه‌ها آموزشی نبوده است، به پروژه‌های در حال احداث این ناحیه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 8 پروژه خیرساز در ناحیه یک شیراز با اعتبار 40 میلیارد تومان در حال ساخت است که از پیشرفت 40 تا 90 درصدی برخوردار بوده و برای سال تحصیلی آینده به همت خیران امید است که به بهره‌برداری برسد.

این مقام مسؤول به دیگر پروژه آموزشی ناحیه یک شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: یک مجتمع آموزشی و فرهنگی با اعتبار 10 میلیارد تومان در جنوب شهر شیراز در شهریورماه امسال کلنگ زنی شد که تا 2 سال آینده به چرخه فضای آموزشی ناحیه یک اضافه خواهد شد.

مدیر ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز همچنین گفت: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی شهروندی برای نخستین بار در کشور در شهر شیراز در حال ساخت است که فاز اول آن 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با استفاده از ظرفیت شورای شهر و شهرداری شیراز، این مجموعه نیز ساخته خواهد شد.

کیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 60 درصد مدارس ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز هوشمند است، افزود: از این لحاظ رتبه نخست را در کل استان دارا هستیم.

وی به بحث نحوه اداره مدارس و مشکلات پیرامون نیز اشاره کرد و اظهار داشت: به تمام مدیران ناحیه ابلاغ‌شده که حق تعیین تکلیف برای فعالیت‌های اختیاری مدارس را نخواهند داشت، ضمن اینکه مجبور کردن دانش آموزان برای خرید کتاب‌های کمک‌درسی نیز ممنوع است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی مدارس با تصویب شورای مدرسه انجام می‌شود، افزود: در این شورا اولیای دانش آموزان نیز عضو هستند و با همفکری آنان، برنامه‌ها در آموزشگاه‌ها انجام خواهد شد.

مدیر ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز گرفتن وجه به هنگام ثبت‌نام دانش‌آموز از سوی مدیران را نیز ممنوع اعلام کرد و گفت: طبق قانون برخی مدارس دولتی مانند شاهد، تیزهوشان و نمونه دولتی به‌صورت مشخص مبلغی را برای ثبت‌نام دریافت می‌کنند، اما در مدارس دولتی مدیران به‌هیچ‌وجه حق گرفتن پول از اولیا را نخواهند داشت که 90 درصد مدارس این وضعیت را رعایت کرده بودند.

وی افزود: با مدیرانی که در زمینه گرفتن وجه خلاف قانون عمل کنند، برخورد شده و حتی یک مدیر نیز تا آستانه عزل از پست خود، پیش رفته است.

کیانی با بیان اینکه مردم باید آموزش‌وپرورش را متعلق به خود بدانند، خاطرنشان کرد: امروز سرانه‌ای در اختیار مدارس نیست تا امور خود را اداره کنند بنابراین از مردم انتظار داریم که به‌صورت اختیاری به مدیران مدرس کمک کنند که این کمک‌ها نیز حتماً مادی نیست بلکه می‌تواند مشورتی، معنوی و در راستای خدمات موردنیاز باشد.

به گفته مدیر ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز، این ناحیه 90 هزار دانش‌آموز دارد که 30 درصد آنان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار