اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان با استاندار آذربایجان غربی در ارومیه دیدار کرد و در این نشست گفت: مراسمات دینی مسیحیان به بهترین نحو در کلیساها برگزار می شود.
کد خبر: ۵۳۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 29 November 2017

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، اسقف گریگور چیفتچیان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب آقای شهریاری به عنوان استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم آذربایجان غربی اعم از اقلیت‌های دینی از سالیان بسیار دور است که در این استان و در این خطه با محبت در کنار هم زندگی و برای تعالی کشور و استان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بهترین سرمشق و الگو برای تعامل ادیان است، گفت: نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به حقوق اقلیت‌های دینی دارد و در سایه این نظام، مراسمات دینی ما به بهترین نحو در کلیساها برگزار می شود.

محمد مهدی شهریاری در این دیدار با بیان اینکه هدف همه ادیان الهی، هدایت و سعادت بشر و دعوت به صلح و برقراری عدالت و اخلاق بوده است، افزود: ارزش‌ها و فضایلی که همه ادیان الهی بر آن تاکید دارند را باید تقویت کرده و از آنها صیانت کنیم چرا که با ساری و جاری شدن ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه، بسیاری از مشکلات امروزی مرتفع می‌گردد.

وی به کاهش و کم رنگ شدن نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی به ویژه در غرب اشاره و خاطرنشان کرد: دین گریزی در دنیای امروز به شدت در حال گسترش است که همه ادیان الهی باید برای آن چاره اندیشی کنند.

استاندار آذربایجان غربی به زندگی محبت‌آمیز اقوام و ادیان در استان اشاره کرد و افزود: در آذربایجان غربی سالیان سال و از گذشته‌های دور است که اقوام و ادیان مختلف به صورت محبت‌آمیز و در آرامش کامل در کنار هم زندگی می‌کنند و ما نیز در استان بدون فرق قائل شدن میان قومیت‌ها و ادیان، برای خدمت‌رسانی به همه شهروندان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار