پس از برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته بحث های بسیاری برای واگذاری این زمین صورت گرفت و متاسفانه در چند روز گذشته خبری مبنی بر واگذاری زمین پارکینگ شهرداری به فردی به نام"ر" غیر بومی و ساکن تهران صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 26 June 2015
ﺷﻬﺮ ﻣﻬﺮان ﻣﺮﮐﺰ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﻬﺮان در ۱۰۰ ﮐﻴﻠﻮﻣﺘﺮﯼ ﺟﻨﻮب ﻏﺮبی شهر اﯾﻼم و در ﻣﺴـﻴﺮ اﯾﻼم – دهلران واﻗﻊ ﺷﺪﻩ و از ﻏﺮب ﺑﺎ ﻋﺮاق هم‌مرز اﺳﺖ.

اﯾﻦ ﺷﻬﺮ در ﻓﺎﺻﻠﻪ ۱۵۷ ﮐﻴﻠﻮﻣﺘﺮﯼ ﺑﻐـﺪاد و ۲۹۰ کیلومتری کربلا قرار دارد. شهر مهران در جنوب استان ایلام قرار دارد و به ۴ بخش فرخ آباد، هرمز آباد، رستم آباد، و بخش مرکزی تقسیم می‌شود.

مرز مهران در سال ۱۳۸۲ با پیشنهاد وزارت امور خارجه کشور از سوی سازمان ملل متحد به عنوان مرز بین‌المللی شناخته شد.

این مرز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان دروازه عتبات عالیات مطرح‌شده است، حضور زوار عتبات عالیات برای سفر به کربلا معلی، نجف اشرف و سامرا در کشور عراق که این شور و شوق در اربعین حسینی سال گذشته با عشق و ارادت مردم این استان به زوار حسینی جلوه دیگری به خود گرفت.

مردم شهر مهران با وجود مرارت ها و سختی های بسیاری که از دوران جنگ تا کنون کشیده اند همواره محکم و استوار از مرز ایران دفاع کرده و همچنان منتظر  تلاش مسئولین برای حل مشکلات شهرشان می باشند.

یکی از مکان هایی که به محل کسب روزی مردم شهر مهران تبدیل شده و در اربعین سال گذشته نیز نقش بسزایی در تردد زوار اربعین داشت،پارکینگ زمین شهرداری بود.

این زمین به گستره 25 هکتار باعث شده تا مردم این شهر نیز بتوانند با آسودگی از محل تردد زوار کسب درآمدی داشته باشند.

پس از برگزاری مراسم اربعین در سال گذشته بحث های بسیاری برای واگذاری این زمین صورت گرفت و متاسفانه در چند روز گذشته خبری مبنی بر واگذاری زمین پارکینگ شهرداری به فردی به نام"ر" غیر بومی و ساکن تهران صورت گرفته است.

متاسفانه و با تحقیقات خبرنگار ما،این واگذاری به صورت غیر قانونی صورت گرفته و مردم مهران نیز به این واگذاری معترض هستند.

این واگذاری که براساس برخی شنیده ها توسط منابع طبیعی رخ داده اعتراض بسیاری از مردم را برانگیخته است و امیدواریم مدیریت جدید این اداره کل به موضوع ورود کرده و زمینی که حق مردم و ادارات استان ایلام است به آنان برگرداند.

به عقیده مردم مهران، زمین پارکینگ شهرداری مهران استفاده های زیادی دارد که با در اختیار گذاشتن به یک نفر غیر بومی  نمی توان از آن بهره مند شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار