متاسفانه برخی از افراد با سوءاستفاده از مقام و قدرت خود و با استفاده از زر و زور به دنبال غارت منابع ملی این مردم بوده و با تخریب و مصادره منابع خدادادی به دنبال عیش و نوش خود هستند.
کد خبر: ۵۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 26 June 2015
احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان کرج به مناسبت هفته قوه قضاییه به تشریح فعالیت‌های انجام شده برای اجرای عدالت در البرز پرداخت و اظهار کرد: چند اولویت را برای استان البرز پیش‌بینی کرده‌ایم که در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
این مسئول افزود: مقابله با زمین‌خواری، مواد مخدر، آلودگی هوا و محیط زیست از جمله این اولویت‌ها است.
فاضلیان بیان کرد: برای مقابله با آلودگی محیط زیست اقدامات بسیار خوبی انجام شد، به صورتی که طی هفته‌های گذشته یکی از واحدهای صنعتی که نقش مهمی در آلودگی هوا داشت، بخشی از فعالیتش با حکم قضایی تعطیل شد.
وی افزود: متاسفانه برخی از افراد با سوءاستفاده از مقام و قدرت خود و با استفاده از زر و زور به دنبال غارت منابع ملی این مردم بوده و با تخریب و مصادره منابع خدادادی به دنبال عیش و نوش خود هستند.
این مقام ارشد قضایی گفت: در حال حاضر یکی از اولویت‌های اصلی ما مقابله با زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی و تغییر غیر قانونی زمین‌های کشاورزی و باغات است و دست متخلفان را در این حوزه کوتاه کرده و می‌کنیم.
فاضلیان افزود: در سال گذشته 500 هکتار از اراضی ملی با حکم قضایی در استان البرز از دست متصرفان و سودجویان و غارتگران خارج شده است.
وی گفت: تنها این 500 هکتار حدود 700 میلیارد تومان قیمت داشت که به بیت المال بازگردانده شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: از سوی دیگر در سال گذشته هزار و 700 هکتار از اراضی دولتی نیز از تصرف خارج شد و دست زمین‌خواران را کوتاه کرده‌ایم.
فاضلیان گفت: همچنین در این مدت هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان که به دلیل ورود سودجویان و با تغییر کاربری غیر قانونی، تصرف شده و در آنها ساخت و ساز غیر قانونی انجام شده بود نیز با حکم قضایی تخریب شد.
وی اظهار کرد: به متصرفان اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی و باغات استان البرز هشدار می‌دهیم که هر چه سریع‌تر، دست از تصرف برداشته و ساخت و سازهای غیر قانونی را خودشان تخریب کنند، در غیر این صورت دستگاه قضایی قاطعانه وارد میدان شده و برخورد قاطع انجام می‌شود.
فاضلیان در پایان گفت: برای اجرای عدالت هیچ محدودیتی نداریم و با حمایت مردم عدالت را قاطعانه در البرز اجرا می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار