ادامه روند انتصاب و استخدام‌های غیربومی توسط شهردار کرج با انتقاد شدید اعضای شورا مواجه و در جلسه علنی از شهردار خواسته شد به لابی‌های فردی در این خصوص پایان دهد.
کد خبر: ۵۳۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 03 December 2017
به گزارش تابناک : رحیم خستو در نطق پیش از دستور بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج، بابیان اینکه از روزی که شهردار در کرج مستقر شد اعضای شورا صراحتاً اعلام کردند پیروزی و موفقیت وی آرزوی آن‌ها است، اظهار کرد: اعضای شورا در دوره انتخاب شهردار معیارهایی را تعیین کردند که بهره‌گیری از ظرفیت منابع انسانی، شناخت کافی از ظرفیت و محدودیت شهری، تحقق شایسته‌سالاری در خصوص منابع انسانی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان ازجمله این معیارها بود.

وی بابیان اینکه با نگاه به این ۷۰ روز در شهرداری شیوه دیگری را می‌بینیم، افزود: شهردار باوری به استفاده از نیروی متخصص کرجی ندارد، شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از نیروها از موضع بالا به کارکنان نگاه می‌کنند.

خستو بیان کرد: یکی از خواسته‌های اعضای شورای شهر از شهرداری دمیدن روح جسارت و شهامت به زیرمجموعه آن‌ها بود، متأسفانه در حال حاضر شهرداری به حالت نیمه خاموش درآمده است.

«کی روش» سرمربی تیم ملی زمانی که به ایران آمد از کشور خودش تیم ملی نیاوردعضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه تعدادی از نیروها با لابی و بدون مسئولیت در برخی سازمان‌ها حضور دارند که این مهم جرم تلقی می‌شود، گفت: ۷۰ روز درگیر لایحه‌هایی هستیم که افرادی خارج از بدنه این ارگان به شهرداری معرفی می‌شوند، از شهردار می‌خواهیم به این رویه پایان دهد و با اتمام لابی‌های فردی شورا را بیش از این درگیر نکند.

وی گفت: متأسفانه در حال ادامه روند استخدام نیروهای غیربومی و اتوبوسی هستیم؛ در حالی چند مدیر در دوران گذشته ویترین سلامت شهرداری بودند اما این دوره در این خصوص با نگرانی مواجه هستیم، برخی از افراد منصوب‌شده وضعیت برتری نسبت به کارکنان شهرداری ندارند.

خستو با تأکید بر اینکه باید این تغییر و تحولات به اتمام برسد، گفت: کی روش سرمربی تیم ملی زمانی که به ایران آمد از کشور خود تیم ملی نیاورد، متأسفانه در هیچ گزینشی بانوان جایی نداشته‌اند هدف و آرزوی ما پیروزی شهردار و شهرداری است.

نگاه شهرستانی مدیران اتوبوسی شهرداری کرج به کارکنان شهرداری به‌هیچ‌عنوان زیبنده نیستعباس زارع دیگر عضو شورای شهر کرج بابیان اینکه چهار دوره سابقه شهردار و نظام شورایی در این شهر وجود دارد اما هیچ‌گاه نیروی ورودی به کرج از جای دیگر به این اندازه نبوده است، افزود: این روند سبب شده موج ناامیدی بین کارکنان شهرداری و مدیران میانی نمود پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه کرج کلان‌شهری است که نیروهای ارزشمندی را در خود جای‌داده است، تصریح کرد: نگاه شهرستانی نیروهای واردشده به کارکنان شهرداری به‌هیچ‌عنوان زیبنده نیست؛ شهردار باید به‌غیراز نیروهایی که مجوز قانونی از شورای شهردارند، سایر نیروها را از کرج خارج کند و اجازه دهد شهر بر اساس قانون مدیریت شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت سالم نظام مدیریت شهری توسط شهردار، اعلام کرد: مبارزه با فساد حائز اهمیت است اما چیزی که می‌شنویم بیانگر این مهم نیست.

وی با تأکید بر اینکه درصدد اجرای شایسته‌سالاری و تخصص گرایی بودیم اما برخی انتصابات بدین گونه نبوده است، ادامه داد: در برخی از مناصب توصیه اعضای شورا شهر مدنظر قرار نگرفته است، شهرداری باید از این فضا خارج شود.

وضعیت مبهم مدیریت بحران در شهرداری کرج

عباس زارع در ادامه بابیان اینکه نمی‌دانیم شهرداری در خصوص اعمال مدیریت بحران در چه شرایطی قرار دارد، گفت: میزان آمادگی شهرداری برای مقابله با بحران باید سنجیده شود، درگذشته سوله‌های بحران در شهر ساخته‌شده بود که برخی تغییر کاربری داده‌شده است لذا باید بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد چراکه بنا بود تجهیزات مدیریت بحران در این سوله‌ها پیش‌بینی شود که اجرایی نشده است.

وی با اعلام اینکه آخرین وضعیت محل‌های اضطراری باید مورد پایش قرار گیرد، بدون شک شناسایی مناطق با خطرپذیری بالا با داشتن برنامه ضرورتی است که احساس می‌شود، گفت: باید به این نکته نیز اشاره کرد که انبوه‌سازی‌های صورت گرفته نظیر مسکن مهر باید موردبررسی قرار گیرد.

مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای شهر پیرامون سخنان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه‌ شورای شهر کرج، گفت: جانمایی سوله‌های بحران در کرج مناسب نیست، برخی از این سوله‌ها در داخل کوه جانمایی شده و قنات از زیر این سوله‌ها می‌گذرد.

خروج نیروهای بدون مجوز از شهرداری کرج خواست شورا است

حسین محمدی دیگر عضو شورای بابیان اینکه در دوماه گذشته مصوبات کمیسیون محیط‌زیست در صحن قرائت و در قالب تذکر از شهردار خواسته شد تا گزارشی از میزان آمادگی حوزه ایمنی به صحن شورا ارائه کند، گفت: بعد از زلزله کرمانشاه این مهم بار دیگر یادآوری اما پاسخی دراین‌باره دریافت نشد لذا باید مکاتبه‌ای با شهردار در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به سخنان دیگر اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه نیروی‌هایی که بدون مجوز شورا در شهرداری مشغول شدند باید از این ارگان خارج شوند، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته ۵۰۰۰ نیرو به شهرداری اضافه‌شده است، این سؤال مطرح می‌شود که آیا این افراد مجوز از شورا دریافت کرده‌اند؟ اگر این افراد غیرقانونی هستند باید شهرداری را ترک کنند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار