مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از افزایش کیفیت نان در سطح این استان مطابق با ذائقه و خواست مردم خبر داد.
کد خبر: ۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳ 16 February 2015
به گزارش ایرنا ، عباس کریمی گفت: هم اکنون سبوس نان بربری 18 درصد ، نان سنگک 12 درصد و نان لواش 15 درصد است اما مردم از رنگ تیره نان ناراضی هستند.

وی گفت: کیفیت نان در استان متوسط است و رتبه سه تا هست کشور را داریم و تیرگی آرد و به تبع آن نان نشانگر درصد سبوس موجود در نان است که برای سلامتی مردم بسیار مفید است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: با وجود این عدم آگاهی و اطلاع رسانی مناسب باعث شده مردم سفیدی نان را نشان از کیفیت آن دانسته و از تیرگی رنگ نان ناراضی بوده و نان سفید را ترجیح دهند.

او اظهار کرد: از این رو با توجه به خواست مردم بنا داریم در صورت تصویب در کارگروه آرد و نان استان در ماه های آینده درصد سبوس نان بربری را به 15، سنگک را به هفت و نان لواش را به 15 درصد برسانیم.

کریمی تاکید کرد: کیفیت نان در کنار استفاده از بازرسانی که در زمینه نان کارشناس باشند نیازمند نظارت های مردمی است و خود مردم باید در این زمینه وارد عمل شوند و این درخواست را از نانوایی ها و مسوولان ذی ربط داشته باشند.

وی در ادامه به اجرای طرح استانداردسازی نانوایی ها اشاره کرد و گفت: در فاز اول نسبت به استانداردسازی 100 واحد نانوایی اقدام می شود و تیم های نظارتی با حضور نماینده اداره کل استاندارد ، غله ، صنعت و معدن و علوم پزشکی در نحوه فعالیت نانوایی ها نظارت می کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: تیم های نظارتی به صورت هفتگی در نانوایی ها حاضر شده و موارد مورد نظر را تذکر می دهند و این نظارت بر کارخانه های آردسازی نیز صورت می گیرد.

کریمی همچنین به برگزاری دوره های آموزشی برای نانوایان اشاره کرد و گفت: امسال

یک هزار و 82 نفر از نانوایان از دوره های آموزشی بهره مند شدند و در مجموع 62 هزار و 812 نفر ساعت آموزش ارائه شده که از این نظر استان اردبیل رتبه اول کشوری را دارد.

او در ادامه با اشاره به سیاست آزادسازی نانوایان توسط دولت اظهار کرد: این رویکرد به منظور افزایش کیفیت پخت نان است و براساس آن باید تا اوایل سال آینده 20 درصد نانوایی ها آزادپز شوند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون حدود پنج درصد نانوایی ها از جمله واحدهای پخت نان فانتزی و فطیر آزاد هستند که در اردبیل حدود 100 می رسد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار