مدیرکل ارشاد اصفهان :
تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان اصفهان در حال حاضر در راستای اهداف خود گام بر نمی‌دارد و تلاش می‌کنیم که این مجموعه مرکز تخصصی سینما و تئاتر اصفهان شود.
کد خبر: ۵۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به وضعیت تئاتر اصفهان اظهار داشت: تئاتر اصفهان نیازمند چندین کار است و فضای این هنر پراهمیت در اصفهان باید به جایگاه اصلی خود بازگردد. بخشی از این موضوع، به مجموعه بر می‌گردد و بخشی از آن به مردم و اهالی هنرمندان تئاتر است.

وی با اشاره به حمایت‌های مد نظر ارشاد از هنرمندان و اهالی تئاتر استان افزود: در بخش حمایت‌های مربوط به ارشاد، توجه به موضوع اختصاص فضایی برای اجرای این هنر مد نظر قرار می‌گیرد زیرا یکی از معضلات تئاتر اصفهان نبود سالن مناسب بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: پروژه شهید کشوری یکی از پروژه‌های کلان در دست احداث به شمار می‌رود و با کمک وزارت‌خانه و دوستان با کمک همدیگر، با توجه به مشکلات مالی که وجود دارد اعتبارات خوبی برای ساخت و تجهیز آن دریافت کنیم.

وی بیان کرد: از اقدامات کوتاه مدت ارشاد مجموعه فرهنگی هنری فرشچیان به شمار می‌رود که در حال حاضر در راستای اهداف خود نبوده و تلاش بر این است که کاربری تخصصی تئاتر و سینما است.

حجت‌الاسلام ارزانی تصریح کرد: این مجموعه دارای 2 سالن و یک سالن روباز که در بام فرشچیان قرار دارد، این مجموعه دارای ظرفیت خوبی است اما متاسفانه از آن 2 مورد استفاده نمی‌شود و در تلاش هستیم که این مجموعه به صورت تخصصی حرکت کرده و انجمن‌ها و هنرهای مربوط به تئاتر در این مرکز پرداخته شود.

وی گفت: اهالی و هنرمندان تئاتر باید تولید تئاتر فاخر با مضامین عالی را مد نظر قرار داده و معضلات و چالش‌های مردم را در نمایش‌های خود مطرح کنند. در بسیاری از نظرسنجی‌های از مردم انجام شده، مخاطبان و مردم اعتقاد دارند که تئاترهایی که در سطح شهر اجرا می‌‌شود دغدغه‌های آنها را مطرح نمی‌کنند و یا به صورت سطحی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بسیاری از هنرمندان تئاتر اصفهان از تئاتر فاخر از طیف محتوا مضمون و اجرا در عرصه‌های مختلف فاصله گرفته و یا دیگر در عرصه اجرا نیستند و این افراد باید دوباره به این چرخه برگردند.

وی افزود: حضور مردم در سالن‌های تئاتر به این هنر کمک فراوانی می‌کند، هرچند که این هنر باید از نظر ساختاری قوی شده و تئاتر اصفهان به جایگاه اصلی خود برگردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :