رئیس اتاق بازرگانی استان همدان از توسعه روابط تجاری اتاق همدان با شهر بنگلور هندوستان خبر داد و گفت: کارخانه پیشرفته زباله‌سوز با سرمایه‌گذاری هندی‌ها در همدان ایجاد می‎شود.
کد خبر: ۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴ 16 February 2015
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان از توسعه روابط تجاری اتاق همدان با شهر بنگلور هندوستان خبر داد و گفت: کارخانه پیشرفته زباله‌سوز با سرمایه‌گذاری هندی‌ها در همدان ایجاد می‎شود.

سید مجید موسوی در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به سفر احمد افخم رضا رئیس اتاق بازرگانی بنگلور هندوستان به استان همدان اظهار داشت: روابط اتاق بازرگانی استان همدان با تجار شهر بنگلور هندوستان از اردیبهشت ماه امسال شدت بیشتری گرفته و تاکنون ۳ سفر از سوی هر دو طرف انجام شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه‎گذاری مهمترین اولویت و محور در استان همدان است، گفت: اتاق بازرگانی استان همدان نیز در راستای این محور اقدامات مهمی را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشته و یکی از مهمترین موارد آن جذب سرمایه‌گذاران از ایالت بنگلور هند است.

وی با اشاره به اینکه رئیس اتاق بازرگانی بنگلور هند در این سفر دیداری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان داشت، افزود: در این دیدار رئیس اتاق بنگلور دعوت‎نامه رسمی سفر به این شهر را به آیت اله محمدی تقدیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان تصریح کرد: شهر بنگلور یکی از شهرهای مسلمان هندوستان بوده که مدارس و دانشگاه‎های این شهر مبانی اسلام را به طور کامل به دانش‌آموزان و دانشجویان خود آموزش می‎دهند.

موسوی با تاکید بر اهمیت موضوعات اقتصادی و کسب ثروت برای استان از طریق کشورهای دارای پتانسیل همسایه بیان کرد: در این سفر زمینه ارتباط فرهنگی و اقتصادی بین استان همدان و بنگلور هند مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه هیئت هندی با شهردار همدان نیز شام کاری داشتند، گفت: بنگلور هند دارای ظرفیت‌های فنی و مهندسی بوده و از این رو پیشنهاد همکاری در زمینه‌های مختلف به شهردار همدان را دادند.

موسوی عنوان کرد: در این دیدار توافق‌های اولیه برای ایجاد صنایع زباله‌سور مبتنی بر تکنولوژی و دانش روز در شهر همدان صورت گرفت و قرار شده تا در صوت توافق نهایی کارخانه زباله‌سوز با سرمایه‌گذاری کامل هندی‎ها در همدان عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه هندی‌ها در زمینه ایجاد صنایع زباله‌سوز تجربه و سرمایه خوبی دارند، تصریح کرد: این سرمایه‎گذاران از جمع‌آوری تا بازیافت زباله و تولید انرژی از آن را متعهد می‌شوند.

موسوی با اشاره به اینکه روابط استان همدان با شهر بنگلور هندوستان در حال افزایش و  توسعه است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با معرفی ظرفیت‌های استان همدان نسبت به جذب سرمایه‌گذاری از این شهر اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار