استاندار
استاندار ایلام گفت: استان ایلام در زمینه مراکز رشد و پارک های علمی و فناوری نوپااست و برای رسیدن به مقطع تجاری سازی و تولید ثروت نیازمند کمک و هدایت است.
کد خبر: ۵۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 27 June 2015
به گزارش تابناک ایلام،محمدرضا مروارید روز شنبه در دیدار با معاون علمی و فناوری رییس جمهور در دانشگاه ایلام افزود: با توجه به وجود نیروی انسانی تحصیل کرده کیفی و تعدد مراکز دانشگاهی می توان از از عرضه فعالیت های دانش بنیان استان به عنوان یک ظرفیت بالقوه دراین استان نام برد که فعلیت بخشیدن به ان مستلزم دریافت مشوق ، هدایت و تبادل تجربه است.

وی گفت: ایلام از جمله استان هایی است که در زمینه های مختلفی از جمله نفت و گاز، منابع طبیعی، دام و کشاورزی و نیروی انسانی پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی دارد که ارتباط علمی و تحقیقاتی با مراکز تولید دانش می تواند ظرفیت های برجسته ای ایجاد کند.

وی اظهار کرد: تمام گروه های مرجع استان اعم از دانشگاهیان، پژوهشگران، مردم و بازاریان در زمینه ایجاد تغییر در استان و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت همدل و همصدا هستند.

استاندار ایلام مرز مهران را یکی از مزیت های مهم استان عنوان کرد و گفت: این مرز استان را از بن بست خارج کرده و امکان مبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه را فراهم کرده است.

مروارید افزود: منطقه ویژه مرز بین المللی مهران نیز در حال تبدیل شدن به منطقه آزاد است و امکان بهره مندی تمام مناطق کشور در زمینه صادرات و مبادلات تجاری وجود دارد.

رییس دانشگاه ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه کارآفرینی، خلاقیت و توسعه شرکت های دانش بنیان از ارزش ها و برنامه های محوری این دانشگاه است، گفت: آمادگی لازم برای همکاری همه جانبه در این زمینه وجود دارد.

محمد علی اکبری افزود: به منظور حمایت از واحدهای فناوری باید حلقه دانشگاه، بنیاد نخبگان، مرکز رشد و پارک علم و فناوری در استان تکمیل شود.

وی ادامه داد: استان ایلام با 35 واحد دانشگاهی و 43 هزار دانشجو نسبت به جمعیت از وضعیت خوبی در کشور برخوردار است.

رییس دانشگاه ایلام گفت: اعطای فرصت های مطالعاتی به اعضای هیات علمی این دانشگاه در ساله ای گذشته متوقف شده بود اما خوشبختانه امسال دو فرصت مطالعاتی تعریف شده است.

علی اکبری افزود: شاخص هیات علمی نسبت به دانشجو یک به 33 است و وضعیت پژوهشی اعضای هیات علمی رو به رشد است.

وی کمبود اعتبارات و نبود فضای کارگاهی را از مشکلات مرکز رشد دانشگاه عنوان کرد و خواستار کمک و مساعدت لازم برای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شد.

وی همچنین افزایش یارانه حمایتی، کمک به راه اندازی سه پژوهشکده منطقه ای گیاهان دارویی و تامین اعتبار چند طرح هدفمند و معطوف به حل مسایل استانی، منطقه ای وملی را خواستار شد.

شش هزار دانشجو در 81 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترا در دانشگاه ایلام تحصیل می کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور روز شنبه بمنظور بازدید از مراکز علمی و دانشگاهی و گفت وگو با مسوولان استان ایلام به این استان سفر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار