بازار گمانه زنی ها در روزهای اخیر داغ شده و آن طوری که در محافل غیر رسمی عنوان می شود جمالی معاون فعلی سیاسی و امنیتی استانداری قم و همچنین مهدی عبوری شهردار فعلی ساری از گزینه های نهایی استانداری قم هستند.
کد خبر: ۵۴۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۲ 19 December 2017
به گزارش تابناک قم، مهدی صادقی استاندار کنونی قم که شمارش معکوس برای اتمام کارش در استانداری قم شروع شده است،دو سال و نیم پیش و در اوج بحران های مدیریتی در استان در مسند استانداری قم قرار گرفت.

پیش از وی حجت الاسلام صالحی منش چهره نزدیک به حسن خمینی، هیچ گاه نتوانست ثبات و آرامش را در استانداری قم حاکم سازد و در نهایت برکنار شد.

حضور صادقی در همان روزها با توجه به سابقه مدیریت وی در شرکت های مختلف هواپیمایی نوید ورود یک فرد اقتصادی و کار بلد به استان را می داد اما گذشت زمان هیچ وقت این مهم را نشان نداد.

صادقی برخلاف صالحی منش هیچگاه حاشیه ساز نشد اما در مقابل در مقام عمل و اجرا هم نتوانست برای استان کاری از پیش ببرد.

منتقدان وی که بیشتر آن ها از اصلاح طلبان و حامیان روحانی هستند وی را فردی محافظه کار می دانند و معتقدند وی نتوانسته خواسته های آنها را برآورده کند.

در این میان به نظر می رسد افزایش انتقادهای اصلاح طلبان از وی و همچنین عملکردش باعث شده تا رحمانی فضلی وزیر کشور به دنبال تغییرش باشد، حال سوال اصلی اینجاست که چه کسی جانشین صادقی می شود؟

نه تنها رحمانی فضلی بلکه خود روحانی نیز می داند استان قم تفاوت های زیادی با سایر استان ها دارد و روابط نزدیک دولت با علما و مراجع عظام تقلید یکی از مهمترین خواسته های رئیس جمهور از استاندار جدید است.

این مهم زمانی اهمیت خود را بیش از پیش نشان می دهد که بدانیم روحانی وعده هایی را در طول رقابت های انتخاباتی داده است که عملی شدن آن با مخالفت علمای قم روبرو خواهد شد.

یکی از این وعده ها را می توان ورود زنان به ورزشگاه ها دانست که با مخالفت مراجع عظام تقلیدروبرو شده است، از همین رو می توان به راه دشوار استاندار جدید قم پی برد.

از سوی دیگر بازار گمانه زنی ها در روزهای اخیر داغ شده و آن طوری که در محافل غیر رسمی عنوان می شود جمالی معاون فعلی سیاسی و امنیتی استانداری قم و همچنین مهدی عبوری شهردار فعلی ساری از گزینه های نهایی استانداری قم هستند.

هر چند که عبوری در هفته گذشته انتصاب خودش به سمت استانداری قم را شایعه سازی خوانده اما آن طور که به نظر می رسد وی از حمایت برخی افراد بانفوذ برخوردار است که با خداحافظی از شهرداری ساری به قم بیاید.

در این میان اصلاح طلبان نیز چشم امید به مهره های خود در کابینه دارند تا از این طریق جمالی گزینه مورد نظر خودشان را به سمت استانداری قم برسانند.

فارغ از این که چه کسی قرار است بر صندلی استانداری قم تکیه بزند مهم استان قم است که الان در بلاتکلیفی محض قرار دارد و به هر اندازه که زودتر استاندار انتخاب شود به نفع مردم و آبادنی شهر قم است.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار