بررسی روزنامه های اصفهان در روز یکشنبه
تابناک: روزنامه های اصفهان در شماره امروز خود به بررسی مسائل مختلف استان و کشور پرداختند.
کد خبر: ۵۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 28 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، 



روزنامه نصف جهان در گزارشی به صحبت های رئیس اتاق بازرگانی پرداخت و نوشت: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان که در اولین نشست هیئت نمایندگان دوره هشتم اتاق با استقبال بیش از 70 نفر از خبرنگاران روبه رو شده بود گفت: در دو ماهه اخیر در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان کارهای زیادی انجام شده، که مهمترین آن ایجاد رفاقت بین هیئت نمایندگان و انتخاب دبیر کل اتاق از متن کار و اقتصاد بود و بدینسان همه در مسائل کاری اتاق، سهیم هستیم، این در حالی است که مشکلات در بخش‌های صنعت، معدن، تجارت، آب، محیط زیست و... بسیار زیاد است.
عبدالوهاب سهل‌آبادی با بیان اینکه وظیفه اتاق بازرگانی، ارائه نظرات مشورتی و پیگیری مسائل است افزود: از اتاق نباید انتظار کار اجرایی داشت و توجه به تشکل‌های بزرگ، ارتباطات و هماهنگی تشکل‌ها با ادارات از وظایف کاری ماست.
وی ادامه داد: نقش شهرداری و تعامل آنان  با اتاق بسیار مهم است و قرار است نمایندگان هیئت رئیسه با شورای اسلامی شهر نشست داشته و با تعامل درست به اهدافمان دست یابیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: ما در نظر داریم معاونت بانوان و معاونت جوانان را در اتاق اصفهان در دوره هشتم ایجاد کنیم و 30 درصد اعضای کمیسیون‌ها، از جوانان تشکیل، تا پشتوانه‌ای برای آینده باشد تا اقدامات خوبی در این بخش‌ها انجام شده و البته مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم.
سهل‌آبادی گفت: استان اصفهان دارای ظرفیت بسیار خوب گردشگری بوده، که این امر تاکنون مغفول مانده است که در این رابطه با مسئولان نیز مذاکراتی صورت پذیرفته است و اتاق سعی دارد میراث فرهنگی، گردشگری، زیرساخت هتل‌ها وپروازها که بسیار مهم است را یکسو کند. و  البته به دنبال ایجاد معاونت گردشگری در اتاق بوده، تا این امر در استان سرعت بیشتری پیدا کند.
وی اذعان کرد: اتاق به زودی نشستی با فرمانداران شهرستان‌ها برقرار می‌کند تا مسائل گردشگری استان جمع‌آوری، به مسئولان ارائه و پیگیری شود.
وی به مسئله کمبود آب هم اشاره کرد و گفت: استان اصفهان هم نیاز به آب تولید شده در استان داشته و پذیرفته نیست که شهرک‌های صنعتی یزد نوشته ای مبنی بر استفاده از آب زاینده‌رود داشته باشند و باید این امر دنبال شود که اگر یک دوم آب تولیدی استان اصفهان به این استان تعلق گیرد مشکل حل می‌شود و باید همه کمک کنند.
سهل‌آبادی در پاسخ به سئوالی در زمینه جایگاه اتاق اصفهان در اتاق کشور گفت: اتاق اصفهان، در اتاق ایران از جایگاه خاصی برخوردار بوده و هرکدام از اعضای اتاق اصفهان در بخش‌های مختلف، حرف برای گفتن دارند.
وی در ادامه اظهار داشت: استان اصفهان در بخش معدن دارای ظرفیت‌های خوبی بوده و در دوسال گذشته مشکلات زیادی داشته و معادن کوچک در دست بهره‌برداران کوچک است.
وی ادامه داد: صنایع معدنی هزینه‌بر بوده و نیازمند سرمایه اولیه سنگینی است و ابتدا باید مشکلات اولیه معادن برطرف شود. این در حالی است که بسیاری از معادن در سال گذشته، رو به تعطیلی رفته، که امید است با ارائه راهکارهای مناسب و به کمک انجمن بهره‌وران معادن، برخی مشکلات، رفع شود.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم نقش رسانه‌ها را بسیار تأثیرگذار دانست و از استقبال اتاق در پاسخگویی به خبرنگاران خبر داد.
مصطفی رُناسی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از دولت می‌خواهد تا قانون تثبیت نرخ ارز را اجرایی کرده، که این حق تولیدکنندگان است.
وی همچنین، بر توجه بیشتر به مترو و راه‌اندازی آن در شهر اصفهان تأکید کرد و از حمایت محیط زیست به منظور استفاده از گاز به جای مازوت در نیروگاه شهید منتظری قدردانی کرد و افزود: سعی کنیم صنعت پاک داشته باشیم.
دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم در این نشست به اجرای طرح امید اشاره کرد و گفت: رونمایی از طرح امید و پنج طرح نوآورانه در راستای برنامه‌های اتاق اصفهان با هدف ایجاد سریع ترین و ارزان ترین روش محصولات نوآورانه که شرکت‌های عضو اتاق دارند انجام شد که برای اعضای اتاق رایگان بوده و در استمرار آن در اوایل مردادماه سال جاری هم، پنج محصول دیگر را به کشور معرفی می‌کنیم.
محمد گوهریان افزود: دفتر ارتباط با دانشگاه در اتاق اصفهان با هدف حمایت از پایان نامه های شکل گرفته اتاق، تدوین کارآموزی و... تشکیل شده است.
■عضو هیئت نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم از آسیب‌های واردات فولاد گفت و اینکه به همت دولت تعرفه 15 درصدی برای واردات فولاد وضع شده است ولی کاهش قیمت جهانی فولاد به قدری است که این میزان تعرفه را خنثی کرده و ما به دنبال افزایش این میزان تعرفه هستیم.
بهرام سبحانی افزود: اگر این میزان تعرفه، افزایش نیابد، بیم آن می‌رود که صنعت فولاد دچار مشکل شود و امید است دولت هر چه سریع‌تر، نسبت به افزایش میزان تعرفه برای واردات اقدام کند، تا تولیدکننده بتواند به تولید ادامه دهد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: نباید کمبود آب به حساب واحدهای بزرگ صنعتی استان گذاشته شود چرا که بر اساس آمار وزارت نیرو، 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که اگر 10درصد در مصرف آب  در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شود مشکلات حل خواهد شد.
سبحانی افزود: کل صنعت کشور، 5/2 درصد آب مصرف می‌کند و فولاد مبارکه یک درصد آب زاینده‌رود را مصرف می‌کند و در حقیقت باید روی مصرف آب در بخش کشاورزی تمرکز شود. البته این بدان معنا هم نیست که درمصرف آب در صنعت صرفه‌جویی نشود.
وی از کاهش مصرف 67 درصدی آب در فولاد مبارکه خبر داد وگفت: ما حتی از پساب در آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنیم ولی باید یادمان باشد تمرکز اصلی کاهش مصرف آب باید روی کشاورزی باشد. سبحانی افزود: بورس کالا از شهریور ماه سال جاری به صورت مجازی خواهد شد و امروز هم محصولات ما که در بورس کالا به فروش می‌رسند، به حساب اصفهان واریز می‌گردد.
در این نشست دیگر اعضای هیئت نمایندگان اتاق به سئوالات متعدد خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ گفتند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار