رئیس شورای شهر شیراز درخصوص عدم وجود امکانات مناسب شهری برای معلولان اظهار داشت: یقینا شهر باید برای اقشار ضعیف ساخته شود، معلولین هم از اقشار ضعیف هستند و ما باید در این سمت حرکت کنیم.
کد خبر: ۵۴۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 20 December 2017
تابناک فارس به نقل از  شیرازه:رئیس شورای شهر شیراز در خصوص وجود برنامه یا مصوبه ای در شورای شهر مبنی بر همکاری و استفاده از تحقیقات علمی و پژوهش های دانشگاه شیراز، گفت: از سالهای قبل در معاونت برنامه ریزی شهرداری ارتباط مستقیمی با پروژه های تحقیقاتی دانشگاه ها و پایان نامه ها وجود داشته اما درحد محدود و ضعیف بوده است.

سید احمدرضا دستغیب بیان کرد: در زمینه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و طرح جامع گردشگری قراردادهای مفصلی با دانشگاه منعقد شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط مستقیم و تنگاتنگی بین دانشگاه، شورای شهر و شهرداری وجود داشته باشد، افزود: لازم است از خدمات مشاوره ای دانشگاه و پایان نامه دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در راستای بهبود وضعیت شهر استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر شیراز درخصوص عدم وجود امکانات مناسب شهری برای معلولان اظهار داشت: یقینا شهر باید برای اقشار ضعیف ساخته شود، معلولین هم از اقشار ضعیف هستند و ما باید در این سمت حرکت کنیم.

دستغیب در ادامه گفت: من چندین جا در صحبت های اخیرم نیز به این موضوع اشاره کرده ام؛ در شهرسازی باید به مناسب سازی و راحتی شهر در قسمت های مختلف به کودکان، سالمندان و معلولان توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یا امکاناتی برای معلولان وجود ندارد و یا بسیار محدود است، شهرداری باید در عمران و ساخت و سازها و تهیه وسیله حمل و نقل به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه به تازگی هفته معلول را پشت سر گذاشته و هفته حمل و نقل را نیز در پیش داریم آیا شورای شهربرنامه ای برای داشتن مصوبه ای درخصوص آسان سازی و مناسب سازی شهر دارد یا خیر، بیان کرد: دستور کارهای جلسه آینده هنوز در کمیسیون ها در حال بررسی است ولی لازم است به حایز اهمیت بودن مشکلات معلولان در جامعه نزد اعضای شورای شهر اشاره کنم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار