رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: سالانه 12 میلیارد تومان به حوزه پژوهش دانشگاه اختصاص داده می‌شود.
کد خبر: ۵۴۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 21 December 2017
به گزارش تابناک به نقل ازایسنا ، دکتر محمودرضا مرادی امروز (30 آذر) در همایش روز پژوهش که با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و جمعی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه تخصیص اعتبارات به بخش پژوهش سرمایه گذاری است گفت: اعتبارات پژوهشی هزینه کرد نیست، بلکه سرمایه گذاری جهت 
پیشرفت استان و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه مقرر شده 1.5 درصد درآمدهای دانشگاه علوم پزشکی به موضوع پژوهش اختصاص داده شود، تصریح کرد: با توجه به اهمیت پژوهش این میزان را در دانشگاه به دو درصد افزایش دادیم.

وی افزود: اختصاص دو درصد درآمد مبلغی معادل سالانه 12 میلیارد تومان است و این میزان علاوه بر بودجه و ردیف‌های مرسوم در این زمینه است که به دانشگاه اختصاص داده می شود.

مرادی در ادامه با بیان اینکه مباحث پژوهشی باید هدفمند دنبال شود، گفت: تحقیقات زمانی ارزش پیدا می‌کند که در جهت رفع نیازهای جامعه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: نیاز نیست تحقیقات ما خیلی پیشرفته و با تکنولوژی بالا باشد و شاید تحقیقات ساده در زمینه تروما که سالانه تعداد بسیاری کشته برجای می‌گذارد بتواند بسیار برای کشور و کاهش فوتی‌ها راهگشا باشد.

مرادی افزود: همچنین تحقیقات باید با هدف تعالی دانش و فناوری صورت گرفته و از همه مهمتر اینکه بتواند منجر به تولید ثروت شود.

وی تصریح کرد: بسیاری کشورهای پیشرفته منابع خاصی در اختیار ندارند و تنها انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی منجر به تولید ثروت در این کشورها شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: در نهایت باید تحقیقات و پژوهش منجر به ایجاد رفاه در جامعه شود.

در پایان این همایش از بیش از 40 نفر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تجلیل شد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار