کد خبر: ۵۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۴ 29 June 2015
اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در واکنش به اظهارات روز گذشته رییس و سخنگوی اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران واکنش نشان داد.

روز گذشته رییس و سخنگوی اتحادیه بار فروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران در نشستی خبری از اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی در میدان مرکزی میوه تره‌بار انتقاد کردند، به منظور تنویر افکار عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران با استناد به مواد قانونی پاسخ ذیل را منتشر می کند.

این سازمان بر اساس قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام وظیفه رسیدگی به تخلفات تعزیراتی را داشته و وظیفه کنترل و نظارت بر عهده این سازمان نیست و بنابراین این سازمان وظیفه ای برای بکار گیری مامور در دربهای ورودی میادین میوه و تره بار برای کنترل فاکتورهای صادر شده نداشته و تنها در گشتهای مشترک دستگاه‌های نظارتی پایگاه تعزیرات برای رسیدگی به تخلفاتی که بازرسان اعلام می کنند، حضور دارند.

این مقام مسئول همچنین همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و شهرداری در مورد سد معبر در تره بار مرکزی را زیر سئوال برده است و سخنگوی بار فروشان ما حصل این همکاری را ایجاد محدودیت فضای غرفه‌ها عنوان کرده است که بر این اساس باید متذکر شویم مطابق ماده 17 قانون نظام صنفی، کلیه واحدهای نظام صنفی موظف به رعایت تمام قوانین و مقررات صنفی هستند و بر اساس ماده 68 ناظر بر ماده 17 قانون فوق الذکر تعزیرات حکومتی امکان صدور حکم برای تمامی تخلفات صنفی از قوانین و مقررات جاری کشور را دارد.

بنابراین اتحادیه وظیفه دارد در اجرای وظیفه نظارتی خود، کسبه را ملزم به رعایت قوانین و مقررات از جمله فعالیت در محدوده قانونی حجره کرده و از تجاوز به معابرعمومی بر حذر دارد. این درحالی است که سالن های اصلی حجره ها که به منظور نگهداری و عرضه میوه ساخته شده است از سوی حجره داران به محل نگهداری پرندگان و پارک خودرو تبدیل شده است و به جای آن تمایل به فعالیت در معابر عمومی دارند.

در ادامه سخنگوی اتحادیه بار فروشان از حضور گشت‌های مشترک در میدان تره بار با همراهی دستگاه‌های نظارتی تحت عنوان حمله های شبانه تعزیرات حکومتی با گرفتن فیلم و عکس یادکرده است درحالی که به استناد ماده 17 آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی مصوب نمایندگان ویژه رییس جمهور، دستگاه‌های نظارتی ضابط تعزیرات حکومتی هستند و به صورت مشترک به امر بازرسی و نظارت می پردازند بنابراین اطلاق عنوان حمله شبانه به گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی تهران توهین تلقی و طبیعتا پیگرد قانونی خواهد داشت.

از سوی دیگر نیز تعزیرات حکومتی در کنار نقش رسیدگی به تخلفات، موظف به اطلاع رسانی اقدامات انجام شده است و بر همین اساس برخی گشت‌ها با همراهی اصحاب رسانه همراه بوده است و خبرنگاران نیز بر اساس قانون مطبوعات اقدام به وظیفه اطلاع رسانی خود می‌کنند که در این راستا حفظ شان کرامت انسانی در اولویت قرار داشته و تصویری از متخلفان در رسانه ها پخش نمی‌شود.

همچنین بار دیگر تاکید می‌شود که سازمان تعزیرات حکومتی مرجع قیمت گذاری نیست و تنها به گزارش دریافتی از سوی بازرسان دستگاه‌های نظارتی رسیدگی می‌کند. بیش از 400 مورد نظر سنجی انجام شده از سوی مردم در تره بار مرکزی نیز اکثریت اعلام کردند که از حضور پایگاه گشت مشترک تعزیرات حکومتی به این میدان راضی هستند و این حضور تاثیر مثبت روی ظاهر این بازار و کاهش تخلف داشته است.

در پایان انتظار می رود صنف بارفروشان قوانین و مقررات مربوط را مانند درج قیمت فروش محصول، ارائه فاکتور معتبر، دریافت سود قانونی یا حق العمل مصوب ، پرداخت حقوق کارگران و خالص فروشی میوه و فعالیت در حریم حجره را رعایت کنند تا شاهد نظم در شان بازار اسلامی و مردم شریف و عرضه میوه به قیمت مناسب باشیم.

همچنین از اتحادیه انتظار می رود به جای جو سازی و بیان مطالب غیر‌قانونی و غیر واقع به مسئولیت نظارتی خود عمل کرده و گزارش متخلفان صنف را برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کند. هرچند تاکنون حتی یک مورد گزارش تخلف از سوی اتحادیه برای رسیدگی اعلام و یا ارسال نشده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار