گزارش وِیژه تابناک از وضعیت سپاهان در فصل نقل و انتقالات/
کد خبر: ۵۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۹ 29 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان، همواره یکی از مسائلی که پس از قهرمانی یک تیم برای آن اتفاق می افتد غارت بازیکنان آن تیم است که معمولا نیز سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای فصل آینده آن تیم می شود. البته سپاهان در چند سال های اخیر به خوبی تواسنته این مسئله را کنترل کند تا حدی که این شرایط در روند قهرمانی آن در چند سال پیاپی تأثیرگذار بوده است.

در ابتدای فصل گذشته یعنی زمانی که زلاتکو کرانچار نخستین بار در فصل 93-94 برابر خبرنگاران نشست، اسامی بازیکنانی را اعلام کرد که یا جذب کرده بود و یا قصد جذب آن ها را داشت، در آن زمان عده بسیاری تأکید داشتند خریدهای سپاهان در این فصل می تواند تأثیر مستقیم در عملکرد این تیم در سال های آینده داشته باشد چرا که مربی در فصل آینده اگر چارچوب و بدنه خوبی داشته باشد، می تواند با اضافه کردن چند بازیکن مورد نیاز روند خوبی را برای خود ایجاد کند.

با وجود همه خریدهای فصل گذشته به اذعان بسیاری از کارشناسان یکی از مشکلات این تیم در این فصل مشکل کمبود بازیکنان تأثیرگذار در پست های کلیدی بوده است، البته در به وجود آمدن بخشی از آن نیز مقصر اصلی خود سپاهان نیست چرا که در طول فصل به بهانه های مختلف عده ای از بازیکنان این تیم به خاطر مشکلات سربازی، اردوی تیم ملی یا مصدومیت ها و محرومیت ها در اختیار تیم نبودند و این موضوع سبب احساس این ضعف در سپاهان شده است.


با وجود این مسائل این فصل نیز سپاهان به غیر از حضور در لیگ برتر باید در آسیا هم به عنوان نماینده ایران حضور پیدا کند، مسئله ای که به نوعی خبر از فشار بسیاری بر روی بازیکنان این تیم می دهد و از همین رو آن ها باید روی مصدومیت ها ومحرومیت ها بازیکنانشان حساب کنند.

فارغ از این موضوع عده ای بازیکنان این تیم نیز قصد خروج از سپاهان و رفتن به اروپا، لیگ های کشورهای خلیج فارس و سایر تیم های لیگ را دارند، با وجود این مسئله باید دید که آیا سپاهان می تواند بدنه اصلی خود را حفظ کند و در کنار آن چند بازیکن در پست هایی که نیاز دارد به تیمش اضافه کند؟!

با توجه به این مسئله شاید بررسی وضعیت بازیکنان این تیم بتواند به شفافیت این مسئله کمک کند.


احسان حاج صفی، ملی پوش که همه تیم ها روی آن نظر دارند!

شاید بازگشت حاج صفی به سپاهان و عملکردش در چند سال اخیر در به وجود آمدن خیلی از نتایج کمک حال سپاهان بوده است، پس از جام جهانی و جام ملت های آسیا صحبت هایی برای لژیونر شدن آن مطرح شد، مسئله ای که به دلایلی قطعی نشد اما حالا با اتمام قراردادش با سپاهان بار دیگر این موضوع مطرح شده است، با این تفاوت که حالا فارغ از اروپا، تیم های بسیاری نیز در داخل ایران قصد به خدمت گرفتن این بازیکن را دارند. استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، فولاد و تیم سال آینده امیرقلعه نویی این تیم ها هستند.البته حاج صفی در گذشته تأکید کرده که در صورت حضور در ایران سپاهان تنها تیمی است که وی در آن بازی می کند اما باید دید اگر وی لژیونر نشود، پیشنهاد های سنگین تیم های مختلف می تواند او را وسوسه کند؟

چارچوب سپاهان، یک بام و دو هوا!

این اعتقاد از کجا آمده مشخص نیست اما در چند سال اخیر سپاهان اعتقاد داشته در اختیار داشتن دو دروازه بان آماده و مدعی می تواند در عملکردش تأثیر بهتری داشته باشد، به همین دلیل دو سالی است، دروازه بان آماده و جوانی به نام شهاب گزدان که سابقه خوبی دارد را نیمکت نشین رحمان احمدی با تجربه کرده است.

مربیان این تیم نیز در هر زمان( هم کرانچار و هم فرکی ) درباره این روش همیشه می گویند تیمی مثل سپاهان نیاز به دو دروازه بان موفق در چارچوب دارد.

اما امسال با وجود اشتباهات تأثیرگذار احمدی در چند مسابقه، باشگاه به وی برای حضور در تمرینات خبر نداده و این مسئله به معنای این است که حضور احمدی در فصل آینده در چارچوب سپاهان منتفی است.

اینکه سپاهان قصد دارد دروازه بان دیگری به تیمش اضافه کند یا نه هنوز مشخص نیست اما نکته مشخص عدم حضور احمدی در سپاهان است. البته از گوشه و کنار باشگاه صحبت هایی مبنی بر مذاکرات رابط های باشگاه با بازیکنانی مثل سوشا مکانی، دروازه بان فصل گذشته پرسپولیس و علیرضا بیرانوند، دروازه بان ستاره تیم نفت تهران به گوش می رسد اما صحت آن هنوز تأیید نشده است.

حال در شرایط فعلی سپاهان دو راه پیشرو دارد، یکی اینکه روش نه چندان موفق خود در سال های پیش یعنی داشتن دو دروازه بان آماده در تیم را ادامه دهد و بیراوند که حالا در حال مذاکره با استقلال است و احتمال دارد یا آبی شود و یا به تبریز برود را به تیمش بیاورد و یا به دروازه بان نه چندان موفق پرسپولیس که دو فصل پیش در زمان حضور فرکی در فولاد عملکرد مناسبی داشت اعتماد کند و چارچوبش را به او بسپارد و راه دوم نیز این است که در لیست نهایی خود شماره یک را به گردان دهد و رضا محمدی جوان را که بازیکنان پایه سپاهان بوده ذخیره او کند!

چه می شود بستگی به تصمیم مدیریت تیم و باشگاه سپاهان دارد اما بسیاری معتقداند راه دوم بیشتر می تواند به سپاهان فعلی کمک کند.

شیر سیاه پوستی که تازه موتورش روشن شده است!

لوسیانو پریرا یا همان شیمبای سپاهان؛ بازیکنی که در هفته های پایانی با عوض شدن پستش جان تازه ای گرفت و بار دیگر پریرا فولاد شد. عملکرد این بازیکن در چند بازی آخر به طور مستقیم در قهرمانی سپاهان تأثیر گذار بود و از همین رو حالا که در تیم جا افتاده است، سپاهانی ها قصد دارند وی را در ترکیب تیم نگه دارند.

شیمبا اما قراردادش تمام شده و چند روزی به دلیل بیماری همسرش در ایران نبوده است به همین دلیل وضعیت مشخصی ندارد.

نکته مهم برای فرکی این است که این بازیکن می تواند در جام ملت های آسیا کمک حال طلایی پوشان باشد و در بهبود نتایجشان به آن ها کمک کند، از همین رو فرکی نیر اصرار دارد وی در سپاهان بماند.

رویای مثلث دفاعی سپاهان تحقق پیدا می کند؟

دفاع خالی سپاهان یکی از بزرگترین مشکلات این تیم در فصل گذشته بود، مسئله ای که بیشتر به خاطر سرباز شدن بازیکنانی مثل خلیل زاده پیش آمد. در حال حاضر سپاهان در این فصل با توجه به آسیایی بودنش باید به دنبال چند دفاع برای خط آسیب پذیر دفاعی اش باشد چرا که این ضعف در خط دفاع در هفته های آخر داشت کار دست طلایی پوشان می داد، با این وجود زمزمه هایی مبنی بر بازگشت سید جلال حسینی به اصفهان شنیده می شود مسئله ای که از سوی طرف سپاهانی به شدت تکذیب می شود!

البته حسینی نیز در مصاحبه ای درباره پیشنهاد سپاهانی ها برای حضورش در اصفهان گفته: همه چیز طی روزهای آینده مشخص می شود و به زودی تصمیمم درباره فصل آینده را مشخص خواهم کرد.

البته زمزمه هایی نیز برای حضور رامین رضائیان، مدافع راست ملی پوش تیم راه آهن در سپاهان شنیده می شود، بازیکنی که در نیم فصل نیز در لیست درخواستی فرکی بود. البته پیش از سپاهان، پرسپولیس نیز به دنبال این بازیکن است و حتی جلسه ای با این بازیکن برگزار شده که خبر ها از آن حاکی از پیشنهاد 1 میلیارد و 300 میلیونی پرسپولیس به این بازیکن است، البته رضائیان در گفت و گو با ورزش 3 این مسئله را تکذیب کرده است.

سپاهانی ها برای جذب رضائیان باید منتظر صحبت های مدیربرنامه وی باشند.

خلعتبری که تنبیه شد اما در اصفهان ماند!

از زمان آمدن برانکو به پرسپولیس صحبت هایی مبنی بر بازگشت خلعتبری به پرسپولیس شنیده شد، مصاحبه ها و صحبت هایی که به نقل از خلعتبری نیز مطرح می شد، نشان از چراغ سبز این بازیکن به پرسپولیس می داد، مسئله که منجر به کنار گذاشتن خلعتبری از ترکیب سپاهان قبل از دیدار با پرپسولیس شد و پس از این مسابقه خلعتبری به ترکیب سپاهان بازگشت و روند معمولی خود را در این تیم ادامه داد.

خلعتبری از معدود بازیکنانی بود که در تمرین نخست این تیم در این فصل حضور پیدا کرد و تأکید داشت، حضور در تمرین وظیفه اش بوده است!

به احتمال زیاد با این مسئله و هم چنین شرایط مطرح شده فیل خلعتبری یاد پرسپولیس و تهران نکرده و این بازیکن امسال نیز در سپاهان ماندنی است.

کاپیتانی که جنازه اش هم به درد سپاهان می خورد!

محرم نوید کیا که پس از قهرمانی این تیم در لیگ برتر قصد خداحافظی داشت، از مقصودش منصرف شده و حالا در نخستین تمرین این تیم نیز شرکت کرده است.

نکته مهم در شرایط این بازیکن مسئله مصدومیت های وی است که باید دید امسال نیز همانند گذشته کار دست سپاهان می دند یا نه؟

به طور قطع سپاهان در حضور نویدکیا در ترکیبش می تواند شرایط فوق العاده ای در جام قهرمانان آسیا داشته باشد.

فرکی به دنبال بمب خبری در سپاهان نیست!


حسین فرکی که یک سال دیگر یعنی برای فصل آینده با سپاهان قرارداد دارد، در تمرین نخست تیمش به دلیل عمل زانو حضور پیدا نکرده است.

وی در مصاحبه ای تأکید داشته به دنبال بمب خبری نیست و بازیکنان برایش در یک سطح قرار دارند.

درباره بازیکنان مد نظر تأکید کرد: من لیست بازیکنان مورد نظرم را به باشگاه دادم تا بر اساس آن نفرات مورد نظر من را جذب کنند. همانطور هم که در جریان هستید نقل و انتقالات امسال نسبت به سالهای گذشته کمتر است. من دقیقا علت این مساله را نمی دانم.شاید هنوز نقل و انتقالات به صورت جدی جا به جا نشده است.

وی افزود: در تیم ما یک سری از بازیکنان قرار داد دارند. ضمن اینکه من فکر می کنم نباید دنبال بمب خبری باشیم. ما هم در باشگاه سپاهان کارمان را انجام می دهیم هر وقت بازیکنی پای قرارداد رسید اعلام می کنیم.

امید به اصفهان باز می گردد؟

امید ابراهیمی از معدود بازیکنانی بود که در این فصل جای خالی اش در سپاهان بیش از همه حس می شد و حتی بازیکنان جایگزین وی نیز نتوانستند جای وی را در سپاهان پر کنند.

حال با وجود رفتن قلعه نویی از استقلال باید دید ابراهیمی در استقلال می ماند یا به تیم فصل آینده ژنرال می رود و یا اصفهان را به عنوان مقصد بعدی اش انتخاب می کند؟

البته در تصمیم گیری ابراهیمی حضور در تیم ملی برای مسابقات انتخابی جام جهانی نقش موثری دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :