کلاغ های همدان برای دومین بار است که در هفته جاری خبرساز شده اند.
کد خبر: ۵۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴ 29 June 2015

رییس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: دسته های کلاغ با هجوم پرشمار در مزارع اقدام به شکستن نوارهای توزیع آب مزارع برای رفع تشنگی می کنند.

به گزارش ایرنا؛ جواد نوری اظهرافزود: پس از دریافت گزارشی مبنی بر هجوم کلاغ ها به مزارع و آسیب وارد کردن به نوارهای توزیع آب کشاورزی، بررسی صحت این موضوع در دستور کار قرار گفت.

وی اضافه کرد: پس از بررسیهای صورت گرفته مشخص شد کلاغ ها به صورت گروهی اقدام به سوراخ کردن نوارهای توزیع آب برای رفع تشنگی می کنند.

وی توضیح داد: کشاورزان به منظور مدیریت بهینه مصرف آب اقدام به استفاده از نوارهایی کرده که این نوارها دارای منفذهایی در فواصل منظم برای تزریق قطره چکانی آب به سطح مزارع است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست رزن گفت: کشاورزان این منطقه در گذشته از این روش برای آبیاری مزارع کشت هنداونه استفاده می کردند ولی هم اینک برای کشت گوجه فرنگی نیز در مزارع رزن از این روش بهره گرفته می شود.

نوری اظهر گفت: با توجه به سوراخ کردن این نوارها توسط کلاغ ها، به کشاورزان پیشنهاد شد که نوار توزیع آب را با شن و کوددامی پوشانده همچنین آب در ظرفهای مناسبی به منظور استفاده کلاغ ها کنار بگذارند.

وی درباره علت سوراخ کردن این نوار توسط کلاغ احتمال داد: فواره زدن آب بعد از سوراخ کردن نوار توزیع برای کلاغ ها جذاب بوده و آنها علاوه بر رفع تشنگی اقدام به آبتنی می کنند.

کلاغ ها برای دومین بار است که در هفته جاری خبرساز شده اند بگونه ای که هفته گذشته نیز مزرعه داری در روستهای اطراف شهر فامنین سه جوجه کلاغ را با هدف عبرت دیگر کلاغها از شاخه های درخت کنار مزرعه خود به دار آویخته بود که این فرد توسط یگان حفاظت محیط زیست بازداشت و به مرجع قضایی معرفی شد.

307 گونه جانوری در همدان شناسایی شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار