مجری برنامه جهان‌آرا با بیان اینکه امیدی به ساختارها برای حفظ انقلاب نیست، گفت: برای ادامه مسیر انقلاب تنها باید به نفوس تربیت‌شده امیدوار بود.
کد خبر: ۵۴۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 28 December 2017

تابناک فارس به نقل از فارس: وحید یامین پوردر آئین بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی‌ماه در دانشکده پزشکی شیراز با اشاره به‌صورت و باطن انقلاب اسلامی و قوای روحانی و جسمانی انسان، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی انقلابی در میان نزاع قوای روحانی و جسمانی است و بنا بوده عالم جدیدی برای انسان ایجاد کند؛ آن‌هم در دنیایی که تحت سیطره دنیای غرب بوده است.

یامین پور افزود: جمهوری اسلامی بناست صورت باطن انقلاب اسلامی باشد اما اینکه چقدر این ظاهر با باطن همراهی دارد، نیاز به واکاوی دقیق دارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در مسائلی مانند بانکداری، برخی رویکردهای هنری و... مشاهده می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان با باطن اسلام و انقلاب سازگار نیست و تنها ظاهری شرعی به آن داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دنیایی که سکولاریزم اصالت دارد، هر تلاشی در مقابل آن نیاز به هزینه دارد، افزود: مواجهه اصلی ما با دنیایی است که اجازه تغییر را مبتنی بر انقلاب و تمدن اسلامی به ما نمی‌دهد، بنابراین در تمام شئون با این مسئله روبه‌رو هستیم.

یامین پور اضافه کرد: متأسفانه به دلیل ساختارهای اشتباه در دانشگاه و مدیریت‌ها، امروز نسلی برای انحراف انقلاب توسط خود انقلاب تربیت می‌شود چراکه در دانشگاه و به‌ویژه در علوم انسانی، ایده انقلاب اسلامی نهادینه نشده است.

مجری برنامه جهان‌آرا با بیان اینکه فتنه 88 بیشتر یک بیماری فرهنگی بود و نباید آن را تنها به یک مسئله امنیتی تقلیل داد، با اشاره به رویکردهای اشتباه فرهنگی توسط مسؤولان که زمینه‌ساز تغییر افکار بوده است، افزود: سالها نسلی را تربیت‌کرده‌ایم که این نسل دیگر تمایلی به ابعاد باطنی انقلاب اسلامی ندارد و با فیلم و کتاب‌هایی که به خوردش دادیم رؤیای انقلاب اسلامی را منقضی شده می‌داند، هرچند که همه می‌دانیم در توهم به سر می‌برند.

یامین پور یاس از ساختار انقلاب اسلامی در برخی جوانان را نتیجه مدیریت اشتباه برخی مدیران دانست و اظهار داشت: امروز باید بدانیم که اوجب واجبات حفظ نظام است و اگر ما با ساختاری مشکل داریم نباید اصل نظام را زیر سؤال ببریم.

این استاد دانشگاه مطالبه گری را حق نیروهای انقلابی دانست و گفت: مطالبه گری معنایش شورش علیه ساختار نیست که این روزها برخی گروه‌ها در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی انقلاب اسلامی بدون سیرت را خواسته آمریکا دانست و افزود: زمانی که رهبر انقلاب بحث آتش به اختیار را مطرح کردند خیلی‌ها گفتند که این صحبت شورش و ساختارشکنی ایجاد می‌کند، درحالی‌که جریان انقلابی نباید منزوی باشد بلکه منشأ اثر بوده، چراکه غیرازاین باشد در راستای اهداف آمریکا حرکت کرده‌ایم.

این استاد دانشگاه در جمع‌بندی سخنان خود خاطرنشان کرد: مسیر آینده انقلاب اسلامی از مسیر نفوس تربیت‌شده می‌گذرد و تا وقتی در بعد علمی و تمدنی این نفوس تقویت شود، آینده انقلاب نیز حفظ خواهد شد و تنها امید ما به نفوس تربیت‌شده است.

یامین پور افزود: در فتنه 88 روی کاغذ کار نظام تمام شده بود و براندازی نزدیک بود اما نهم دی‌ماه یوم‌الله شد و در یک چرخش تاریخی نفوس تربیت‌شده آمدند و ورق را تغییر دادند به‌طوری‌که رهبری فرمودند در فتنه انقلاب واکسینه شد.

وی دل نبستن به ساختارها برای ادامه مسیر انقلاب را مهم برشمرد و اضافه کرد: ساختارها در فتنه 88 اشتباه عمل کردند، کهریزک و... به وجود آوردند، بنابراین امید به ساختار نباید داشت و تنها نفوس تربیت‌شده می‌توانند انقلاب را حفظ کرده و ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار