مدیرکل تعاون اصفهان:
تابناک: مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان ‌حدود ۸ هزار تعاونی به ثبت رسیده وجود دارد که ۴۰ تا ۴۵ درصد آن‌ها فعال هستند.
کد خبر: ۵۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 29 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، غلامعلی قادری با بیان اینکه اداره تعاون در حوزه‌ای مختلف اقتصادی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این حوزه‌های شامل توسعه، تشکیل، نظارت، آموزش و انواع حمایت‌ها و مشوق‌هایی که در قانون پیش بینی شده، می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه اقداماتی که درباره حمایت از تعاونی‌ها صورت گرفته، خوب بوده است. اما این را هم قبول داریم که هنوز انتظارات این بخش را آن طور که باید پاسخ نداده‌ایم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در سال 93 بالغ بر 17 میلیارد تومان از سه طریق کارگروه اشتغال، بانک توسعه تعاون و استفاده از صندوق توسعه ملی به تعاونی‌ها با عنوان تسهیلات تزریق شد که البته نیاز تعاونی‌ها بیشتر از این است.

قادری با بیان اینکه تمام اشکلات و مشکلات بخش تعاون را طی نامه‌ای به اطلاع استاندار رساندیم، گفت: استاندار نیز دستور داد تا سند توسعه تعاون در دستور کار شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار گیرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: در این سند تمامی وطیفه‌های سازمان‌ها نسبت به توسعه تعاون و همچنین چگونگی حمایت دستگاه‌های بالادستی از توسعه تعاون پیش بینی شده است.

وی افزود: با همکاری بین اتاق بازرگانی، اداره تعاون استان اصفهان و حوزه معاونت برنامه‌ریز استانداری و با توجه به مجموعه کار کارشناسی انجام شده، این سند در هفته تعاون سال جاری در شهریور ماه به بهره برداری برسد.

قادری با اشاره به لزوم فرهنگ تعاون در بین مردم به منظور توسعه تعاون، اظهار داشت: یکی از موضوعات سند توسعه تعاون همین ترویج فرهنگ تعاون در بین مردم است که تمامی زیرساخت‌ها و روش‌ها در حوزه فرهنگسازی در آن پیش بینی شده است.

وی گفت: در حال حاضر در استان اصفهان چیزی حدود 8 هزار تعاونی به ثبت رسیده وجود دارد که می‌توان گفت 40 تا 45 درصد آن‌ها فعالی هستند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته کمیته‌ای را موسوم به کمیته تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال تشکیل دادیم، افزود: تا امروز توسط این کمیته توانسته‌ایم حدود 50 تعاونی غیر فعال را با دو رویکرد تعیین تکلیف کنیم، یکی اینکه برخی تعاونی‌های غیر فعال الزاما به منابعی برای دوباره فعال شدن نیاز دارند، دوم اینکه حتی در صورت تزریق منابع، آن تعاونی غیر فعال دیگر شرایط لازم را برای ادامه کار ندارد که منجر به انحلال تعاونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌ها یک شخصیت حقوقی مستقل هستند، بیان کرد: برای نظارت و کنترل بر تعاونی‌ها پیش بینی شده ابتدا که هر تعاونی در هیئت مدیره بازرس داشته باشد، همچنین بعد از بازرسین ، اتحادیه تعاونی‌ها باید بر هر تعاونی نظارت داشته باشد.

قادری تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های که سال گذشته اداره تعاون استان اصفهان انجام داد، بیشتر از 80 درصد از شکایات مردم در بخش مسکن بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار