تابناک: انتظار میرود بتوان با جذب کامل اعتبار و پیاده کردن طرحهای ساماندهی، شاهد جریان دائمی زاینده رود و بیرون آمدن این رودخانه از بن بست یک رودخانه فصلی باشیم.
کد خبر: ۵۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 29 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، ساماندهی رودخانه زاینده رود از زمان مواجه شدن استان اصفهان با چالش خشکی رودخانه و کم آبی و نیز در اثر کمبود اعتبارات با مشکل و چالش همراه شد.

استاندار اصفهان اخیر از آماده شدن طرح جامع ساماندهی رودخانه زاینده رود خبر داده است که براساس این طرح باید عرض ، طول و عمق رودخانه به گونه ای ساماندهی شود که جریان آب در زاینده رود در تمام فصول وجود داشته باشد.

از سوی دیگر با این اقدام که از سوی شورای حفاظت منابع آب استان صوت گرفته است، به اجرای طرح هایی که در این زمینه لازم است هم اقدام خواهد شد.

حال این طرح ها به بودجه و اعتبار نیاز دارند تا بعد از طی مراحل مقدماتی و مطالعاتی در مرحله اجرا دچار وقفه نشود که به همین منظور هیئت دولت 480 میلیارد ریال برای ساماندهی زاینده‌رود و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی در اصفهان در اختیار استان اصفهان قرار می دهد.

بر همین اساس قرار است ، مبلغ 68 میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای و 412 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور برای اجرای پروژه‌های مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از آب مانند ساماندهی رودخانه‌های زاینده‌رود و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی در اصفهان در اختیار استان قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

در شرایطی که استان اصفهان با خشکسالی های متوالی گویی دوران بحران خشکی را گذرانده است انتظار می رود بتوان با جذب کامل این اعتبار و پیاده کردن طرح های ساماندهی زاینده رود، که سالهاست به تعویق افتاده، شاهد جریان دائمی زاینده رود و بیرون آمدن این رودخانه از بن بست یک رودخانه فصلی باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار