رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند از اعزام 20 کوهنورد دماوندی در قالب دو گروه به قله‌های هیمالیا خبر داد.
کد خبر: ۵۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 29 June 2015
ابراهیم علمداری با اشاره به فعالیت‌های هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند اظهار کرد: طی این ماه دو گروه کوهنوردی از شهرستان دماوند برای صعود به قلل رشته‌ کوه‌های هیمالیا عازم سفر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هر گروه 10 نفر حضور دارند، افزود: یکی از این گروه‌ها فردا برای صعود به قله‌ کونگور به کشور چین و گروه دوم در 18 تیرماه سال جاری عازم صعود به یکی دیگر از قله‌های هیمالیا می‌شود.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند درباره مدت ‌زمان این سفرها نیز گفت: سفری که فردا انجام می‌شود، 45 روز و سفر 18 تیرماه در حدود 30 روز به طول می‌انجامد.

علمداری با اشاره به هزینه سفرها بیان کرد: به‌طور متوسط هزینه هر نفر حدود 22 میلیون تومان می‌شود؛ این هزینه‌ها غیر از هزینه‌ امکانات و تجهیزات موردنیاز کوهنوردان نظیر کفش، لباس و وسایل مخصوص کوهنوردی است.

وی با بیان اینکه هزینه سفرها زیاد است، گفت: بخش زیادی از این هزینه‌ها را خود کوهنوردان تقبل می‌کنند و متأسفانه بعضی از دستگاه‌هایی که پیرامون این موضوع قول‌هایی به ما داده بودند، هنوز به قولشان عمل نکردند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند در مورد چگونگی این سفرها نیز تصریح کرد: کوهنوردان ابتدا به کشور چین سفر کرده و سپس به‌وسیله‌ شرکت‌هایی که با آن‌ها قرارداد بسته‌اند، به محل‌های موردنظر اعزام می‌شوند و پس از پایان صعود، دوباره به کشور باز می‌گردند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار