ییس اتاق فکر ورزش بانوان خوزستان با تاکید بر این‌که مسوولان ورزش بانوان و نواب رییسان باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند، گفت: با توجه به برنامه‌های مدنظر امیدوارم که بتوانیم ورزش بانوان خوزستان را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم.
کد خبر: ۵۴۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 31 December 2017

 

رییس اتاق فکر ورزش بانوان خوزستان: باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشیم

نگار افشین در دومین جلسه اتاق فکر ورزش بانوان استان که امروز (یکشنبه) با حضور افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان استان در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهارکرد: این اتاق فکر جهت هم‌‌اندیشی برای ورزش بانوان تشکیل شده است. استان خوزستان ظرفیت بالایی دارد ولی متاسفانه ورزش بانوان استان در آن جایگاهی که باید باشد، نیست.

وی افزود: ورزش خوزستان در کشور حرف اول را می‌زند و در ارزیابی عملکرد کشوری نیز اول هستیم ولی بانوان استان در کشور جایگاه خوبی ندارند، البته با آمدن آقای حیدری در راس مدیریت ورزش استان، حمایت‌های خوبی از جمله مالی از ورزش بانوان صورت گرفته است.

سرپرست هماهنگی امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: امید داریم با توجه به برنامه و هم‌اندیشی، بتوانیم ورزش بانوان خوزستان را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم و از تمام مسوولان ورزش شهرستانی و نواب رییسان درخواست دارم که نظرات و پیشنهادات خود را به ما ارائه دهند، چرا که شما بازوان اصلی ما هستید و باید راهکار دهید تا ما از آن‌ها جهت پیشبرد اهداف ورزش بانوان استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: بحث اماکن ورزش بانوان نیز مطرح است که 24 مجموعه ورزشی که مختص بانوان می‌باشد به مزایده گذاشته شده است.

افشین با بیان این‌‌که عملکرد نواب رییسان در شهرستان‌ها ضعیف است، گفت: ایرادی که به ما وارد است، این می‌باشد که هیچ‌وقت مطالبه‌گر حق خودمان نبوده‌ایم و از رییس هیات نخواسته‌ایم که در فعالیت‌ها حتما باید از نظر مالی و سخت‌افزاری از ما حمایت داشته باشند. چرا باید بهترین ساعت‌های ورزشی جهت استفاده از اماکن به آقایان داده شود؟

وی خاطرنشان‌کرد: چرا برای بخش آقایان، اسپانسر پیدا می‌شود و تیم‌ها می‌توانند به رقابت‌ها اعزام شوند؟ مگر این کیمیا علیزاده نبود که در حالی‌که در این رقابت‌ها هنوز آقایان به مدال نرسیده بودند، موفق به کسب مدال شد و روند المپیک را برای ایران تغییر داد؟ پس ما می‌توانیم.

رییس اتاق فکر ورزش بانوان خوزستان ادامه داد: ‌باید برای تمامی کارهای خود برنامه داشته باشیم و از مسوولان هیات‌های شهرستانی و ادارات ورزش و جوانان شهرستانی نیز بخواهید همانگونه که برای ورزش آقایان هزینه می‌کنند، برای ورزش بانوان نیز هزینه کند.

وی با تاکید بر این‌که مسوولان ورزش بانوان و نواب رییسان باید روحیه مطالبه‌گری داشته باشند، افزود: از نمایندگان شهرستان‌های خود و همچنین فرمانداران بخواهید که به شما کمک کند و این‌گونه نباشد که بگویید پول نیست و تیم به مسابقات اعزام نمی‌شود.

افشین با بیان این‌که مدال‌آوری استان در بخش بانوان ضعیف است، گفت: اعتبارات مالی در ورزش بانوان خیلی خوب نیست و ما در استان خودمان هم در حال مطالبه این موضوع هستیم، البته مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، برای تخصیص اعتبار به بخش بانوان مشکل خاصی ندارد و حمایت می‌کند. ما از طریق این اداره‌کل نیز اعزام‌هایی را انجام داده‌ایم و حتی در بخش فوتبال بانوان نیز استقلال خوزستان قصد حضور در لیگ برتر را نداشت ولی با حمایت آقای حیدری این کار انجام شد.

وی عنوان کرد: برای ورزش بانوان، بودجه خاصی در کشور نیست ولی اکنون با پیگیری‌های وزارت، یک بودجه خاص برای ورزش بانوان در نظر گرفته شده است و خدا را شکر اولین ابلاغ آن به نام بودجه بانوان زده شد و پول به ادارات ورزش و جوانان استان واریز شد، البته مبلغ آن زیاد نیست ولی ما برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این اعتبار برای بعد همگانی تمامی هیات‌ها و همچنین ورزش مناطق حاشیه‌نشین است که البته ما تصمیم گرفتیم علاوه بر هزینه این اعتبار در این بخش‌ها، از آن برای ورزش قهرمانی هیات‌هایی که پتانسیل بالا در مدال‌آوری دارند نیز استفاده کنیم.

سرپرست هماهنگی امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که مسوولان ورزش بانوان شهرستان‌ها و نواب رییسان باید با آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه‌ها تعامل داشته باشند، گفت: بحث استعدادیابی باید مدنظر قرار گیرد. ما در خوزستان پایگاه قهرمانی داریم و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: تشکیل سمن‌های بانوان نیز باید مدنظر قرار گرفته شود. همچنین در تشکیل سمن‌هایی از جمله آسیب‌شناسی ورزش بانوان یا سمن‌های اجتماعی بانوان نیز اقدامات لازم را داشته باشید.

افشین خطاب به مسوولان ورزش بانوان شهرستان‌ها، گفت: درخواست دارم که شما برای هیات‌ها و نواب رییسان برنامه‌ریزی کنید و همچنین برنامه‌های‌تان را به اداره‌کل ورزش و جوانان استان تحویل دهید. ما هم از این به بعد تمامی موارد را رصد می‌کنیم و ارزیابی خواهید شد.

وی با بیان این‌که تلاش شود کارگاه‌هایی برای بخش روستایی و حاشیه‌نشین در زمینه ورزش بانوان برگزار شود، عنوان کرد: یک طرح قامت‌سنجی مدنظر است که پس از همفکری و شناسایی روستاها آن را اجرا خواهیم کرد.

رییس اتاق فکر ورزش بانوان خوزستان با اشاره به در دست اقدام بودن چاپ فصل‌نامه ورزش بانوان، گفت: این فصلنامه اسفندماه سال جاری چاپ خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که حتما برای ورزش بانوان برنامه و راهکار داشته باشید، افزود: اگر روسای شهرستان‌ها توجهی به برنامه‌های شما نداشتند، حتما این موضوع را به ما اطلاع دهید.

همچنین زهرا کرم‌زاده، دبیر اتاق فکر ورزش بانوان خوزستان، اظهار کرد: شاید بگویید امکانات و پول نیست ولی باید بدانیم که ما در چه جایگاهی قرار داریم و با توجه به جایگاه‌مان مسوولیت داریم. ما اکنون صندلی را اشغال کرده‌ایم و اگر برای ورزش بانوان تلاش نکنیم و مطالبه‌گر نباشیم، این حق‌الناس است.

وی عنوان کرد: هنر این است که در محدودیت‌ها مثمرثمر باشیم وگرنه با داشتن امکانات، همه می‌توانند کار کنند. به فکر این‌که نمی‌شود و محال است، نباشید، چرا که اگر خود ما بخواهیم می‌توانیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ورزش بانوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار