مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با اشاره به حداقل دو میلیون تن نخاله ساختمانی که در مناطق زلزله زده بر اثر آوار ساختمانها ایجاد شده، گفت: برای بازیافت این نخاله‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما تاکنون با ما همکاری نشده است.
کد خبر: ۵۴۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 01 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،هایده شیرزادی ، با بیان اینکه دپو آوارها در مناطق زلزله زده در حال تبدیل شدن به یک بحران است، افزود: بر اساس برآورد ما از 15 هزار واحد مسکونی که در منطقه تخریبی است، حداقل دو میلیون تن نخاله ساختمانی در این مناطق ایجاد خواهد شد.

وی افزود: دپو این نخاله‌ها در شرایطی انجام می‌شود که هنوز نخاله‌های زمان جنگ در سرپل‌ذهاب باقی مانده و برای مردم مشکل ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه با اشاره به اینکه در کرمانشاه یک سایت بازیافت نخاله احداث شد که به دلیل سیاست‌های غلط هنوز فعال نیست، خاطرنشان کرد: پیشنهاد اول ما برای مدیریت نخاله‌های ساختمانی مناطق زلزله زده این بود که یک خط از دو خط این سایت به مناطق زلزله زده منتقل شود و کار بازیافت را انجام دهد.

به گفته شیرزادی، دستگاه‌های این خط در گرو بانک است و شرکت بازیافت نمی‌تواند آنها را اهدا کند، بلکه مسئولین باید هزینه آن را پرداخت کنند و به مناطق زلزله زده ببرند.

وی مسئولیت این کار را بر عهده استانداری دانست و ادامه داد: ما اعلام کردیم قیمت سه یا چهار سال قبل دستگاه‌ها را بپردازند که هنوز با این امر موافقتی نشده است.

مدیرعامل شرکت بازیافت کرمانشاه عنوان کرد: دومین پیشنهاد ما این بود که یک سیستم کوچکتر از همان شرکت اتریشی برای بازیافت نخاله مناطق زلزله زده خریداری شود و این شرکت هم حاضر شد تخفیف بسیار خوبی به ما بدهد، اما این مورد هم هنوز قطعی نیست.

به گفته شیرزادی در صورتی‌که بازیافت نخاله‌ها انجام شود هم بحران دپو حل می‌شود و هم مصالح ساختمانی به دست آمده از این بازیافت برای بازسازی مناطق قابل استفاده است.

وی اظهار کرد: اکنون مصالح با هزینه حمل زیاد به این مناطق برده می‌شود، در صورتی‌که اگر نخاله‌ها بازیافت شود همانجا می‌تواند مصالح ساختمانی جدید تولید کرد.

شیرزادی یادآوری کرد: دپو نخاله هم آلودگی و گرد و غبار دارد و هم اگر باران به آن بخورد محلی برای ایجاد حشره عامل "سالک" خواهد شد و انواع بیماری‌ها را به همراه دارد.

 

ا

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار