معاون امور عمراني استانداري قم خبر داد
معاون امور عمراني استانداري قم از امضای تفاهم‌نامه مشترك نظارت بر توليد، عرضه و مصرف مصالح، فرآورده‌ها و تجهيزات ساختماني مشمول مقررات استاندارد اجباري خبر داد.
کد خبر: ۵۴۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 01 January 2018

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در جلسه شورای فنی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد از امضای تفاهم نامه مشترک نظارت بر تولید، عرضه و مصرف مصالح، فرآورده‌ها و تجهیزات ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری خبر داد و گفت: این تفاهم نامه بین راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، استاندارد، سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری قم و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان منعقد شده و نظارت عالیه این تفاهم نامه بر عهده معاون امور عمرانی استاندار به‌عنوان رئیس شورای فنی استان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به‌عنوان دبیر شورای فنی استان خواهد بود.


وی افزود: هدف مشترک این دستگاه‌ها و شورای فنی استان ارتقاء کیفیت در ساخت و ساز استان است و این هدف دقیقاً در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رعایت حقوق شهروندی که شهروندان جان و سرمایه‌هایشان را ساختمان‌ها به عنوان مأمنی امن قرار داده‌اند است.


معاون امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر رسیدگی فوری و سریع به وضعیت نظارت در ساخت و ساز روستایی گفت: از روستاهای استان که عمدتاً دارای بافت فرسوده و قدیمی هستند نباید غافل نشویم و لازم است ساخت و سازهای روستاها و حاشیه شهر قم بیشتر مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرد.


وی بیان کرد: در شهر قم متأسفانه هزاران واحد مسکونی با رأی تخریب به خاطر عدم استحکام بنا و رعایت نکردن مبحث مقررات ملی ساختمان داریم که اصولاً این آراء تخریب هیچگاه اجرایی نمی‌شود.


بهشتی ضمن انتقاد از ساخت و سازها با نقشه اجرایی گفت: اکثر ساخت و سازها با نقشه اجرایی انجام می‌شود و کیفیت نیز در این پروژه‌ها فدای مطامع مالی شده است.


وی گفت: وضعیت مصالح و ساخت و ساز اگر چه در قم نسبت به سایر استان‌ها خیلی بهتر است اما باید تلاش کنیم به نقطه مطلوب برسیم تا همه شهروندان در برابر حوادث و سوانح ایمن باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار