مدیرکل محیط زیست استان سمنان:
مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از صدور مجوز فعالیت پنجمین قرق اختصاصی در کشور و اولین در مهدی‌شهر خبر ‏داد و گفت: این محدوده ۲۳ هزار هکتار را شامل می‌شود‎.‎
کد خبر: ۵۴۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 03 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، عباسعلی دامن‌گیر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مجوز فعالیت پنجمین قرق اختصاصی کشور در مهدی‌شهر صادر شد، ابراز داشت: محدوده تعیین‌شده برای این قرق اختصاصی، با مساحتی حدود ٢٣ هزار هکتار به تصویب شورای عالی حفاظت محیط‌زیست رسید.

عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان

وی بابیان اینکه پروانه پنج‌ساله قرق اختصاصی جاشلوبار به شخص حقیقی متولی آن واگذار می‌شود، افزود: قرق‌های اختصاصی در امر اشتغال‌زایی برای جوامع بومی و محلی، توسعه اقتصادی منطقه، گسترش فرهنگ حمایت از حیات‌وحش و مشارکت مردمی در حفاظت از تنوع زیستی نیز آثاری مطلوب دارند.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه پس از واگذاری چهار قرق اختصاصی در استان‌های یزد و کرمان طی دو سال گذشته، این نخستین پروانه قرق اختصاصی در نیمه شمالی کشور محسوب می‌شود، ابراز داشت: این منطقه علاوه بر برخورداری از شرایط اقلیمی خاص، گونه‌ای متفاوت از قوچ را نسبت به قرق‌های مرکزی ایران دارد.

دامن‌گیر در ادامه تصریح کرد: هدف‌گذاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست در راستای اهداف و برنامه‌های کلان سازمانی در حوزه محیط طبیعی، ترغیب علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در امر توسعه قرق‌های اختصاصی و تشویق ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های موجود در استان برای ایجاد قرق‌های اختصاصی جدید است.

وی بابیان اینکه مدیریت قرق اختصاصی جاشلوبار با نظارت مسئولان ذی‌ربط به افراد تنفیذ می‌شود، افزود: مناطق قرق اختصاصی به محدوده‌ای خارج از مناطق چهارگانه محیط‌زیست  که پتانسیل جانوری آن قابل‌ملاحظه است، گفته می‌شود که با توجه به کمبود نیرو و امکانات و همچنین برخی مشکلات حفاظت و مدیریت آن توسط محیط‌زیست استان‌ها به‌طور کامل میسر نیست.

دامن‌گیر تأکید کرد: به‌تازگی بیش از ٢٠ منطقه در استان‌های کرمان، فارس، مازندران، خراسان جنوبی، مرکزی، هرمزگان و یزد از سوی ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استانی شناسایی و حدود آن‌ها برای انجام روال قانونی معرفی‌شده‌اند.

برچسب ها: محیط زیست سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار