رییس بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت: احداث شهرک صنعتی آبزیان گرمابی در استان خوزستان دارای اهمیت بسیار است و امیدواریم با همکاری اتاق تعاون هر چه سریعتر مقدمات احداث آن در استان فراهم شود.
کد خبر: ۵۴۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱ 03 January 2018

 

ضرورت احداث شهرک صنعتی آبزیان گرمابی در خوزستان

یونس حسین نژادیان با اشاره به برگزاری میز تخصصی آبزیان گرمابی در خوزستان اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این میزهای تخصصی مصوبات خوبی تهیه و تدوین شود و بتوان در زمان برگزاری میز تخصصی ملی بازخورد مطلوبی را داشته باشیم.

وی افزود: معرفی سرمایه گذار جهت احداث پایانه صادراتی در شلمچه و چذابه یکی از مسایلی است که دارای اهمیت زیادی برای استان است و در جلسات گذشته نیز این مساله به تصویب رسیده است تا سرمایه گذاری برای احداث این پایانه های صادراتی معرفی شود.

رییس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: احداث شهرک صنعتی آبزیان گرمابی و احداث پایانه صادراتی در شلمچه و چذابه یکی از مباحث اصلی است که امیدواریم با همکاری اتاق تعاون هر چه سریعتر مقدمات آنها فراهم شود.

حسین نژادیان عنوان کرد:لازم است تا دستگاههای استان به منظور تشکیل کنسرسیوم صادراتی آبزیان برای دفاع از تولیدکنندگان و صادرکنندگان آبزیان با یکدیگر همکاری مناسبی داشته باشند تا بتوان از این بخش به خوبی حمایت کرد.

وی ادامه داد: اختصاص یارانه ویژه به حامل های انرژی تولیدکنندگان آبزیان و برگزاری نمایشگاه بین المللی در عراق و اعزام تور تجاری به عراق در بخش توسعه و بازاریابی آبزیان از جمله اقدامات موثر در این راستا است و می تواند مورد توجه قرار بگیرد.

رییس بازرگانی خارجی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: صادرات آبزیان طی 7 ماهه امسال 21 هزار و 500 تن و واردات آن 10 هزار تن بوده که در این خصوص میزان سرانه مصرف آبزیان در خوزستان 5.17کیلوگرم است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: آبزیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار