رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری:
رئیس دانشگاه علمی وکاربردی چهارمحال و بختیاری از تدریس ۳۱ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه علمی کاربردی استان خبر داد.
کد خبر: ۵۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 29 June 2015
حمیدرضا عزیزی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان دارای 15 مرکز است که این مراکز در زمینه 54 رشته جدید درخواست داده که با 31 رشته موافقت شده است.

عزیزی افزود:2 پودمان جدید با عنوان بهبود کیفیت نان و بافت 2 میل در زمینه اشتغال‌زایی به تصویب رسیده که با همکاری سازمان غله و اداره کل فنی و حرفه ای استان اجرایی می شود.

رئیس دانشگاه علمی وکاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 2هزار و 195 نفر از دانشجویان این مرکز را دختران و 4 هزار و 391 نفر را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهند، بیان کرد:60 درصد واحدهای آموزشی در مراکز علمی کاربردی، عملی و تنها 40 درصد تئوری است که این متناسب با بازار کار منطقه‌ای و استانی است

عزیزی خاطرنشان کرد: مرکز نهان گل بروجن با دارا بودن 28 دانشجوی تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد در سطح کشور تنها مرکزی ست که به صورت کاملا تخصصی به رشته‌های مرتبط با نیاز تولیدات خود که بهبود کیفیت روغن خوراکی است مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان شاغل یک هزارو 897 نفر هستند و سایردانشجویان متناسب با نیاز خود از رشته‌های این مراکز استفاده می‌کنند،گفت: 6 هزار و 408 نفر از دانشجویان بومی و 187 نفر آنان غیر بومی هستند.

رئیس دانشگاه علمی وکاربردی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرکز پیام با یک هزار و 194 دانشجو بیشترین تعداد دانشجو را داراست ادامه داد: مرکز فارسان با 907 نفر دانشجو و لردگان با 769 نفر دانشجو به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند.

عزیزی گفت: 165 رشته در مراکز علمی کاربردی استان در حال تدریس است که این رتبه در استان به نسبت جمعیت 15 درصد و در کشور هم نسبت به سایر استان‌ها 15 درصد همه رشته‌ها است.

وی ادامه داد: استقبال دانشجویان بیشتر از دانشگاه تعاونی پیام و همیاری شهرداری‌ها بوده است.

رئیس دانشگاه علمی وکاربردی چهارمحال و بختیاری افزود: احساس نیاز به فراگیری آموزش‌های مهارتی یک الزام است که در این راستا دوره‌های کاردانی به سمت آموزش‌های متناسب با بازار کار و در دوره‌های کارشناسی به سمت تربیت کارشناسان حرفه‌ای در حال حرکت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار