رییس هیات ورزش های روستایی و عشایری استان همدان گفت: دستمال قاپی بازی بومی محلی مختص همدانی ها به ثبت فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری کشور رسید.
کد خبر: ۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰ 16 February 2015
 رییس هیات ورزش های روستایی و عشایری استان همدان گفت: دستمال قاپی بازی بومی محلی مختص همدانی ها به ثبت فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری کشور رسید.

'مهرداد نادری فر'  در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دستمال قاپی بازی مورد علاقه روستاییان همدانی است که تعداد هر تیم باید فرد باشد و هر ورزشکاری بتواند در مراحل بازی زودتر اقدام به ربودن دستمال از میانه زمین و بازگشت به منطقه استقرار تیم خود کند، پیروز میدان است.

وی بیان کرد: این بازی بنام استان همدان به ثبت فدراسیون روستایی و عشایری کشور رسیده است.

نادری فر در ادامه با اشاره به اینکه 18 بازی نمایشی و رقابتی به صورت مشترک در بین قوم های ساکن در روستاهای همدان رایج است، گفت: در مجموع هفت هزار ورزشکار به سه صورت سازمان یافته به این بازی ها می پردازند.

وی رویکرد خانواده ها و طایفه های روستانشین به بازی های بومی و محلی را بسیار مطلوب دانست و گفت: علاقه مندی بانوان به بازی های بومی و محلی بسیار حایز اهمیت است.

نادری فر بیان کرد: بازی های بومی و محلی و ورزش های روستایی در 450 روستا از استان فعال بوده و بیشتر علاقه روستاییان نیز به ورزش فوتبال است.

وی افزود: استقبال بی نظیر روستانشینان از بازی های بومی و محلی باعث شده تا همه ساله بیش از 50 برنامه در مناسبت های مختلف برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی رقابت ها و بازی های نمایشی با لباس های محلی در روستاها برگزار می شود.

همدان یکی از استان های فعال در بازی های بومی محلی است و روستاهای توابع شهرستان های نهاوند، رزن و ملایر بیشترین فعالیت را در این بازی ها دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار